![]() |
מה כבר אפשר לעשות היום כדי לקדם את האתר?!
ב"ה
בעבר עסקתי הרבה בניית אתרים, וקצת מאוד בקידום, אך זה היה מאוד פשוט, קצת מילות מפתח, קצת החלפות קישורים, כותרות באתר, קישורים ידידותיים וכו'. היום אני קורא על קידום אתרים, ועל כל דבר כותבים "היום זה כבר לא רלוונטי, גוגל כבר לא משתמשת בשיטה הזאת". אם כך אני רוצה לדעת, מה כן אפשר לעשות היום כדי לקדם את האתר ? |
במקום 10 החלפות קישורים ו20 קישורי זבל ממאמרים ואתרי סימניות אתה צריך רק 5-10 קישורים סך הכל מאתרים סמכותיים יותר שיעבירו אליך את הסמכותיות, זה נשמע מסובך להשיג קישור כזה אבל צריך רק כמה בודדים
בנוסף הרבה תוכן ואינטרפייס שיהיה נוח לגלוש בו ולהבין את האתר. אם האינטרפייס יהיה נגיש למשתמש תגדיל משמעותית את האיטרקציה של המשתמש באתר שלך וככה תגביר סגמנטים של חווייה טובה (גוגל יודע למדוד את הסגמנטים האלה ולדרג לפיהם אתרים) בנוסף תוכן איכותי יותר גם מעלה את איכות הסגמנטים בכל מקרה ממליץ ללכת על ביטויי זנב, תזהה ביטויים שיש להם אפילו 100 חיפושים בחודש ותקים להם עמוד באתר, לא חייב לשים מאמר יש עוד תכנים כמו סרטון או תמונות מה שרלוונטי לביטוי.. (זה יכול להיות גם עמוד שמרכז קישורים לעמודים אחרים באתר כמו עמוד קטגוריה או תגית) |
ציטוט:
יש לי אליך 2 שאלות: 1. מה זה אומר אתרים שיקשרו אליי? זה אומר קישור בתוך מאמר? 2. מה זה אינטרפייס וסגמנטים ? |
ציטוט:
2. אינטרפייס - זה איך שהאתר שלך בנוי מבחינה עיצובית, לדוגמה הפורום הזה בנוי טוב, אני מבין בקלות איפה התוכן הוא נמצא מול העיניים כיף לקרוא קל לעבור בין עמודים, אני לא אנטוש את האתר מהר. אבל נקח לדוגמה את הפורומים של תפוז שאני אישית לא אוהב - http://www.tapuz.co.il/forums2008/fo...x?forumid=1976 התוכן לא מוצג, לוקח זמן להבין מה רוצים ממך ואיך האינטרפייס עובד המטרה לעשות אינטרפייס ידידותי למשתמש שיהיה קל לקרוא תכנים ולעבור בין עמודים באתר. סגמנטים - יש מבחר פעולות שגולש מבצע שגוגל מזהה ומסיק מהם מסקנות, הפעולות האלה נקראות סגמנטים. לדוגמה אם נכנסתי לאתר ושהיתי בו הרבה זמן זה סגמנט חיובי לאתר (ברוב המקרים). סגמנטים נוספים ידועים: צפייה בכמות דפים גדולה, יצירת תגובה בעמוד, לחיצה על כפתור לייק או שיתוף, הצטרפות לקבוצה בגוגל פייסבוק או טוויטר, הוספה למועדפים, חזרה מרובה לאתר מסויים, חיפוש שם האתר בגוגל, ציון שם האתר באתרים אחרים על ידי טקסט או קישור, וכן הלאה סגמנטים שליליים: נכנסתי לאתר שלך דרך גוגל ואחרי זמן מסויים עשיתי BACK ונכנסתי לתוצאה אחרת בגוגל, וכו' גוגל יודעת לעקוב אחרי כל הדברים האלה יש לה גם קודים בהרבה אתרים, יש לה את כרום שהוא כלי מעקב על כל פיפס שכל גולש עושה, יש לה סרגלי כלים, יש לה קוד מעקב בתוספים לפיירפוקס ואינטרנט אקסספלורר, יש לה תוכנות ריגול שיושבות במחשב הסגמנטים הכי חזקים בגוגל הם קישורים ושיתופים בגוגל ופייסבוק. |
ציטוט:
מאוד עזרת לי, אתה יכול לנעול את הנושא. :) |
ציטוט:
מה זה בשבילך קישורים סמכותיים ואיך אתה מודד סמכות? , בוא נראה אותך משיג קישורים מאתרי זהב כמו הטכניון, אוניברסיטאות, משרדים ממשלתיים... מסכים איתך לגבי זה שקישורי זבל ואתרי סימניות לא נותן הרבה , אפילו יכול לגרום לך לעונשים. היום כדאי לעשות החלפות קישורים מאתרי תוכן רלוונטיים שמדברים על הביטויים שאתה מעוניין לקדם, אתר סמכותי נקבע על ידי פרמטרים רבים כמו: PR, MOZRANK, כמות ביטויים בדף ראשון, חוזק דומיין, דפים מאונדקסים ועוד. ציטוט:
הדוגמה שהבאת על תפוז היא לא בדיוק דוגמה טובה... תפוז נמצאים במקומות ראשונים בהמון ביטויים לעומת פורום הוסטס שלא בדיוק... אז איך זה בדיוק מסתדר עם הדברים שרשמת?. פעם ראשונה שאני שומע שהוספה למועדפים נותנת איזה ניקוד של קידום... זה חדש לי, גם לא מצאתי שום סימוכין לזה ברשת ואשמח אם תפנה אותי למקור שאומר זאת... בקיצור, יש פה הרבה דברים שהם מבוססים על קידום של פעם , חלק פה באמת לא רלוונטי לקידום, סרגלי כלים??? מה קשור סרגלי כלים עכשיו? ומה הקשר בין גוגל לאינטרנט אקספלורר? קיצר לבחור ששאל את השאלה אני בקצרה אתן לך כמה דברים כי כבר מאוחר :) 1. תדאג לתוכן איכותי באתר שלך, תוכן שאינו משוכפל - מקורי שלך, תדאג לעדכן את האתר שלך כמה שיותר, לדאוג שהתכנים יזרמו לשם, לא לבצע דחיסת ביטויים לתכנים, תכתוב טבעי,גוגל יודעים לעשות הקשר של מילות נרדפות והתוכן, תבנה היררכיה נכונה באתר, תחשוב מה הגולש שנכנס לאתר שלך מחפש ומה הוא רוצה למצוא, תחשוב בצורת גולש ולא בצורת מנוע חיפוש, כשמדובר על גרפיקה, תנסה תמיד לפרק את זה לחווית גולש - ככה גוגל קוראים לזה, לגרום לגולש להרגיש "בבית" , שהכל עובר לו חלק , הכל מהיר באתר, לא לוקח לכל דף להיטען מאה שנה, שהגולש מוצא מהר הכל. 2. אופטימיזציה בסיסית - טייטלים, דסקריפשנים - כותרות - לא צריך לפתוח עמוד על כל ביטוי, תבחר לך את הביטויים הראשיים ואת הביטויים זנב ארוך שאתה מעוניין ותבנה את ההירככיה נכונה, שים לב שאם אתה רוצה לקדם את הביטויים: "אחסון אתרים" ו"אחסון אתרים מקצועי", אתה לא חייב 2 דפים , אלא יכול לקדם את 2 הביטויים על דף אחד שיקרא: "אחסון אתרים מקצועי". 3. קישורים טבעיים - קישורים מאתרים רלוונטיים לנושא שלך, לא להשתמש בפוטרים, לגוון בקישורים, שלא כל הקישורים יהיו על ביטוי אחד, לדוגמה שלא כל הקישורים לעמוד אחסון אתרים שלך יבואו בקישור עוגן "אחסון אתרים" , אלא לגוון שיהיה לך גם "חברה לאחסון אתרים" , "אחסון אתרים מקצועי" וכו, שלא כל הקישורים יבואו רק לדף הבית או רק לדף פנימי, צריך להיות פיזור. להשתמש כמה שיותר באתרים סמכותיים, וותיקים, בעלי מספר גדול של דפים בגוגל כמה שאפשר ועם מיקומים כמה שניתן, PR לאחרונה קצת חוזר בהקשר של רמת האתר לאחר העדכונים האחרונים שגוגל עשו על הקישורים, הוא עדיין לא מדד חזק, אבל יש בו משהו, אחרת גוגל לא היו מעדכנים אותו, תשתמש גם mozrank. 4. שימוש בתמונות + יוטיוב בעמודי התוכן שלך, שימוש בכפתורי share, גוגל פלוס, פתיחת דף עסק בגוגל פלוס, פתיחת העסק בגוגל מקומות/ יש עוד דברים, אבל זה מה שעולה לי עכשיו, המוח שלי קצת מחוק ב 3 בבוקר אחרי יום עבודה אינטנסיבי. בכל אופן, אם אתה מעוניין בעוד קצת מידע, הינה כמה דברים בתחום שכתבתי. זה על התוכן בנגיעה על עדכוני פנדה ופינגווין: http://www.webclub.co.il/%D7%A7%D7%9...E%D7%9C%D7%9A/ וזה מילון מושגים מעודכן שאולי יעזור לך גם: http://www.webclub.co.il/%D7%A7%D7%9...2%D7%99%D7%9D/ בהמשך יעלו עוד מאמרים בתחום, לא מספיקים הרבה כשמשלבים עבודה :) |
ציטוט:
לגבי מה קובע סמכותיות, Page Rank ו Moz Rank כפי שמובן מהשם שלהם הם RANKS, הם מדרגים דברים הם לא בעצמם פקטור של גוגל. לגבי כמות ביטויים בדף ראשון לא שמעתי על זה אף פעם. חוזק דומיין זה להגיד סמכותיות במילים אחרות ודפים מאונדקסים זה פקטור קטן אבל הוא הראשון ברשימה שלך שבאמת פקטור. 3 הפקטורים העיקריים למדידת הסמכותיות/איכות הדומיין הם טיב פרופיל הקישורים, איכות התכנים ברמה של הדומיין, איכות הסגמנטים ברמה של הדומיין (לדוג' כמות הלייקים בקבוצה או כמות אזכור שם המותג במידה ויש). לגבי בדיקת סמכות, אני בודק לפי מבחן התוצאה, איזה ביטויים מופיעים לאתר בTITLE בעמודים העיקריים ואיפה הוא נמצא בגוגל באותם ביטויים - גבוהה הוא עשה עבודה טובה, נמוך הוא כנראה לא עשה כלום או גרוע מזה ציטוט:
רק אל תגיד לי שאני מיושן ובאותה נשימה תכתוב פסקה שלמה על PageRank ההשוואה של תפוז צריכה להיות מול אתרים כמו וואלה לא הוסטס, אין דימיון. בכל אופן יכול להיות שהאינטרפייס שלהם באמת נוח, לי לא. |
ציטוט:
היום פחות כדאי לעשות החלפות ונראה שמדובר בחלון שנסגר מעדכון לעדכון(מה שהיה פעם פוטרים ודפי שת"פ הפכו ל CONTENT MARKETING וסחר במאמרים תמורת קישור). הפרמטרים שהצגת הם מספרים ולא יותר מכך, ואף לא לרגע מספקים שום מידע מהיומן ואמיתי לגבי סמכותיות האתרים(וספק אם זה משהו מדיד כלל). ציטוט:
כל אלו הם קישורים מלאכותיים שאתה יוצר, ומשכנע את עצמך שאם תפזר אותם, תמרח אותם, ,תגוון בהם, ותבחר כאלו עם LolRank\CareRank\LameRank\BigBallsRank\ProRank גבוה, הם יהפכו לטבעיים. ממש לא, אמליץ לך לבחון את הנחיות האיכות של גוגל בכדי להבין למה הכוונה בקישורים טבעיים לפני שאתה שולל תשובה נהדרת של DeanSEO ציטוט:
ציטוט:
בהחלט מגבה את התשובה הראשונה, למרות שבתחיל הדיון החלטתי לעקוב, אין ספק שלמעט הפן הטכני(ארכיטקטורת מידע, וניווט\מבנה תקין) כיום יש דברים נוספים שחייבים לקחת בחשבון, כמו UI\UE עיצוב, אסטרטגיית תוכן ופעילות חברתית |
ציטוט:
למשל היכן אוכל למצוא מידע על כך שהוספה למועדפים נותנת נקודות זכות? לגבי הקישורים - אשמח גם לקבל הבהרה למה אתה מתכוון, כל מה שרשמתי הם דברים שגוגל הצהירו עליהם בעצמם, בכלל, מאט קאטס אמר בעצמו כי בניית קישורים אינה לא חוקית כל עוד עושים את זה נכון - קרי מה שרשמתי. להלן ההנחיות של גוגל לגבי קישורים: https://support.google.com/webmasters/answer/66356 בוא תגיד לי איפה אתה רואה שאני טועה. בנוסף אני רק אציין שזאת דרך העבודה שלי והלקוחות שלי מאד מרוצים, מתקדמים מדי חודש בחודשו, יש לא מעט שנמצאים במקומות ראשונים בגוגל בביטויים תחרותיים ביותר, אז אם הייתי עושה משהו לא נכון, מן הסתם לא הייתי נמצא שם. |
ציטוט:
תתחיל מפה: https://www.youtube.com/user/softplus?feature=watch יש לך שם מעל ל 200 שעות של דיונים, ששם תוכל ללמוד מה זה השפעה עקיפה ועל כך שלא כל פעולה נמדדת ע"י אלגוריתם, אך יכולה להשפיע עליו בצורה עקיפה. ואתר שמופיע בסימניות מרובות יזכה לתנועה ישירה ותנועה חוזרת של גולשים נאמנים לאתר. ציטוט:
ציטוט:
עיינתי במה שכתוב בדף, ויש שם ציטוט נהדר שיראה לך שהקישורים שיצרת מנוגדים להנחיות של גוגל ויסכנו את האתר בסנקציה ידנית או אלגוריתמית. ציטוט:
ציטוט:
ולאחר תקופה, הלקוחות עפים, נענשים ונפגעים, ומוצאים את עצמם עם אתר חסר ערך. אם כל מה שעשית עבור הלקוחות שלך זה ליצור קישורים מניפולטיבים, כדאי שתכין תירוצים לעדכונים הבאים של מנועי החיפוש, כי אורך חיי תרומתם של קישורי הספאם הללו מתקצרת מעדכון לעדכון. |
ציטוט:
לא מוקמו בדף באופן יזום בעריכה או לא קיבלו את אישור בעל האתר.... ממממ... כן, אני פורץ להם לאתר ושותל להם קישורים בלי שהם ישימו לב ובלי פרופורציות לעמוד או לדף... אוי נו, בחיאת, תעשה לי טובה, אני חושב שאתה מכיר אותי קצת יותר מזה, אני חולק איתך עזרה גם בתפוז וברוב המקרים אנחנו חופפים בדעות שלנו, כאן אני מתנצל מראש שאני לא חושב כמוך, אם בעבר בעדכונים של גוגל לא הכנתי תירוצים ללקוחות שלי ולא הייתי צריך להכין , אלא לידע כללי, לפחות 5 לקוחות באו אליי לאחר שחטפו מכה והצלחתי לתקן את מה שחברות אחרות עושות, אז כן, אני באמת חושב שאני עושה את הדברים נכון. (מסכים איתך שיש המון חברות ומקדמי אתרים שלא יודעים כלום ועדיין עושים החלפות קישורים באופן בוטה עם טקסט עוגן על המילות מפתח, עם אתרי מאמרים שלא שווים שקל, עם פוטרים, עם אתרים ודפים לא רלוונטים ופה הבעיה שלהם). ואם לעשות החלפות קישורים עם אתרים רלוונטיים ואתרי לקוחות שקשורים לתחום, על פי ההנחיות של גוגל, כי ראית שהבאתי לך מה שהם רושמים על זה ושום דבר ממה שהם מתריעים עליו לא מבוצע, אלא להפך, לא לרוחך אז סבבה, אנחנו לא חייבים להסכים על זה... כשמאט קאטץ אומר "לא חוקית" הוא לא מתכוון לכלא, אלא למנוע החיפוש, אל תנסה להפוך אותי לדביל או לשים לי מילים שלא אמרתי, למה שהוא יתכוון לכלא? אולי בעוד כמה שנים גוגל יהיו גם FBI אבל נכון להיום הם לא. ובוא נסכם על פי המשפט שאתה עצמך רשמת: גוגל לרוב לא מצהירים ולא מספקים מידע אודות הסיגנלים שמהם מורכב האלגוריתם, יש להם הנחיות איכות שבהם הם משקיעים זמן ומשאבים לכן עצם הצהרתך כי אני צריך להכין תירוצים ללקוחותי תלושה מהמציאות, כל עוד אני לא מפר את ההנחיות שלהם ואתה יכול לחלוק עליי או לפרש את ההנחיות איך שבא לך, בסופו של דבר, עצם זה שהאתרים שלנו לא חוטפים עונשים אומרים בפירוש שאנחנו לא מפרים שום דבר. |
אתה לא חייב לפרוץ אליהם, אתה גם יכול לשלם להם, או ליצור דפים עם קישורים מלאכותיים....
ולא נראה שמאט קאסט דיבר על הנחיות האיכות, שכן אם אם טען שמשהו לא חוקי סביר להניח שהוא לא התכוון מבחינת גוגל, כי לגוגל אין חוקים יש הנחיות. עיינתי במה שהבאת לי, ומשם ציטטתי את המשפט המודגש, גם שם אין שום אור ירוק להחלפת קישורים. |
בלי קשר להנחיות או לא יש דברים שעובדים ויש דברים שלא, ניתן ליצור קישורים שיועילו לקידום האתר מהחלפת קישורים, מבוטים שנועדים לBlack Seo, ומקישורים שתולים (לא שתילה של האקר, שתילה לדוגמה בפורום בתוך חתימה או תגובה).
ההנחייה היחידה שצריכה להיות למקדם זה איכות פרופיל הקישורים השלם, כלומר מכלול כל הקישורים הנכנסים לאתר ברמה של הדומיין. אם אני אשלב כאן תגובה לאתר שאני מקדם סביר להניח שזה יועיל לו, במקרה הכי גרוע הוא לא ייחשב כלל. אם אני אעשה את זה כאן ובעוד 30 פורומים כל ה31 יתוייגו כספאם ויזיקו לאתר בדרך כזאת או אחרת. אחוז גבוהה מהקישורים, עדיף רוב צריך להיות איכותי וממקורות סמכותיים בצורה שתיראה טבעית. הנה 3 שיטות שאני משתמש בהם ליצירת קישורים טבעיים שהם סמכותיים: אני לוקח נישה קשה "אינסטלטור" שמקדמים תמיד אומרים שאף אחד לא מקשר טבעית לאתרים שלהם. 1. אני בודק מתי אתרי כתבות מקשרים לסוג האתר שאני מקדם ואני תמיד מוצא כמה, הנה כמה כתבות לדוג' "יצאנו לבדוק מי האינסטלטורים שבאים לתקן גם באמצע הלילה", או "מה המחיר המומלץ שאנחנו צריכים לשלם לאינסלטור עבור השירותים שלו" ביחד עם מקרי מבחן. אני יוצר כתבה רצינית כזאת, מקשר לאתר שלי ולנוספים מלבד האחד שאני מקדם, כמובן לא משלב את המתחרים העיקריים שלי שמעלי אלא מתחרים שלעולם לא יעברו אותי גם ככה. לאחר מכן צריך אני מוצא את הבמה הטובה ביותר לפרסם את המאמר, אתרי חדשות כמו וואלה הם גדולים מדי עבור רוב האתרים אבל יש הרבה אתרי חדשות קטנים עם סמכות שניתן לפרסם בהם לפעמים בתשלום סימלי (אפילו אתרי חדשות פייסבוק). שיטה 2 מאמרי המלצה, כמו שאתר דפי זהב מקשר לעסקים אז אני מעלה סיקורים של מספר אינסלטורים טובים לרוב לאתרים כמו 2ALL שיטה 3 ליצור עמודי תוכן מעניינים באתר שאני מקדם ולקשר אליהם, בין אם זה עמוד שמדבר על סוג הציוד, או על סוג העבודות שהוא עושה אפשר לקשר אליהם וזה מחזק את כל הדומיין בכל הSERP גם בעמוד הראשי. |
קודם כל, חבל לי שאתם מוחקים תגובות, מחקתם פה 2 תגובות שבהם הוכחתי לחברי מנשה שכל מה שרשם עליי הוא שטויות..
שנית, מה שאתה רושם כאן זאת הפרה בוטה של הנחיות גוגל אם כבר מדברים על הנחיות, ברגע שאתה מפרסם תמורת תשלום סימלי , אתה בעצם קונה קישורים / קונה פרסום, ההנחיה האחרונה של גוגל היא שכתבות פרסום צריכות להיות nofollow , כולל באנרים. עוד פעם, יש הרבה שעושים את זה וברוב המקרים גוגל לא יתפסו אותך, אבל יש את הסיכון הזה שכן ומסכים איתך שאם האתר טוב וסמכותי אז אולי כדאי לתת לו את הכמה שקלים הללו בשביל הקישור, עוד פעם, כמובן שזה חורג ההנחיות (אם כבר נכנסנו אליהם). מה שרשמת כאן - הכל טוב ויפה, אבל זה לא מה שיביא אותך למקומות ראשונים... לא עם קישורים כאלו ידידי, אלא אם תממש את מה שרשמת ותקנה קישורים מאתרים חזקים... מה לגבי החלפות מול אתרי לקוחות אחרים? זה מה שרוב החברות והמקדמים עושים היום לאחר שנטשו את אתרי התשתית. ואם כבר מדברים על אינסטלטורים אז לפני כשנה וחצי הקזתי דם להביא מישהו לדף ראשון... ולא, קישורי אינדקסים לא עזרו ולא אתרי תשתית, אלא רק החלפות מול אינסטלטורים אחרים ואתרים רלוונטיים לדוגמה חברות בדיקה שעושות איתור נזילות וכו... |
באמת מוזר שתגובות נמחקו:X
איזה קטע, בכל מקרה קראתי את התגובות שמחקו לך |
ציטוט:
8-) |
כל הזמנים הם GMT +2. הזמן כעת הוא 23:07. |
מופעל באמצעות VBulletin גרסה 3.8.6
כל הזכויות שמורות ©
כל הזכויות שמורות לסולל יבוא ורשתות (1997) בע"מ