הוסטס - פורום אחסון האתרים הגדול בישראל

הוסטס - פורום אחסון האתרים הגדול בישראל (https://hosts.co.il/forums/index.php)
-   ניהול עסק ומודעות דרושים לעסקים רשומים בלבד (https://hosts.co.il/forums/forumdisplay.php?f=20)
-   -   האם חברה מחוייבת לספק שירותים מסויימים? (https://hosts.co.il/forums/showthread.php?t=65378)

Daniel 20-07-08 19:19

האם חברה מחוייבת לספק שירותים מסויימים?
 
לפני שאני אפרסם ביקורת, ארצה להיות בטוח, ולכן אמנע מלפרסם שמות ספציפים.

נגיד ורכשתם אחסון מחברת אחסון, האחסון כלל חשבונות מיילים.

אתם פותחים חשבון מייל, ודואגים לעשות FORWARD(העברה) של כל המיילים אל המייל הראשי שלכם, GMAIL - שאליו אתם מקבלים הרבה מיילים מידי יום.

אחרי כמה חודשים ללא בעיות, אתם מגלים לפתע כי המיילים הנשלחים אל המייל שבחברת אחסון - לא מגיעים אלייכם, וכי היה להם בעייה בשרת המייל. אתם מגלים שזה ככה במשך יותר מחודש - ורק במזל גיליתם את זה. אתם שילמתם מראש למשך שנה, ואתם מעוניינים "לפרוש". החברה לא מוכנה לתת לכם החזר כספי, והחליטה כי השימוש במייל הוא 25% מהחשבון(מי קבע? בשבילכם המייל היה 99% מהחשבון), ומוכנה לתת לכם החזר כספי של 25% לחודש שבו המייל לא פעל.

תקנון החברה: http://www.fore.co.il/rules.php

האם זה בסדר מבחינתם? במידה וארצה לתבוע אותם(ואני רציני בקשר לזה. זה הרס לי קשר עם חבר טוב שלי) בבית המשפט לתביעות קטנות, בטענה של אי קיום התחייבות - אני הייתי אמור לקבל מיילים במשך כל השנה, לא רק חלקה, ובטענה של פיצוי נזק כספי עקב אי קבלת המיילים - עשרות מיילים שהיו חשובים לי מבחינה כלכלית ואישית כאחד לא הגיעו ליעדם.

כמו כן, החברה לא הודיע מראש, לא בזמן, והבעייה עדיין נמשכת. בשבוע האחרון, כשגיליתי זאת, שלחתי ה"פ לבעל החברה(החבר פה בפורום) בשבוע האחרון, ה"פ בכל יום, ולמרות שכל יום הוא התחבר והיה פעיל בפורום - הוא לא ענה, לא התייחס, ולא תיקן את הבעייה. כאשר סוף סוף תפסתי אותו במסנג'ר, הוא סירב לתת החזר כספי, וטען כי זאת הבעייה של הלקוח שלא גילה את הבעייה(למרות שהבעייה הייתה לכל השרת), ופיצוי כספי? כמובן שלא. זאת הבעייה של הלקוח. הוא היה צריך לגלות את הבעייה(למרות שהוא עשה FORWARD למייל הראשי שלו), ואם הלקוח היה מודיע לו שחשוב לו לקבל מיילים, הוא היה מטפל בבעייה מייד. ולהודיע מראש ללקוחות? התעלם מהשאלה הזאת.

אני מעוניין לתבוע אותו בבית המשפט לתביעות קטנות - זאת אומרת, ללא עורך דין, עד סכום של 18,900 ש"ח(הוא עוסק פטור). רציתי לדעת כמה תהליך כזה לרוב לוקח(שבועות, חודשים...), והאם הוא יכול לסרב לשלם את התשלום אשר בית המשפט מחייב.

WebProject 20-07-08 19:24

עצה שלי, פעם הבאה אל תתפשר על מחיר. קח חברה שאומנם תיקח קצת כסף, אבל עם איכות ותמיכה ידועים.

דניאל 20-07-08 20:09

נתחיל מזה,
החברה לא חייבת לך שום דבר בנוגע להחזר כספי,

הציעו לך? קח (או תשאר, מה שיהיה עדיף לך בסופו של דבר),
שהוא יציע לך פיצוי כספי? למה? ואם אתה תיצור לולאה בקוד שתפיל את השרת - אתה תציע לו פיצוי כספי?

ובעיקר.. יש לך תקלה במשך חודש שאתה כמשתמש בדואר לא עלית עליה,
למה אתה מצפה מחברת האכסון, שתפקידה לטפל בנושאי התשתית תעלה על זה?
מלבד זאת, למה אתה חושב שהתקלה היא בשרת המייל?

ורק נקודה לסיום,
משהו דחוף לך ואתה מנסה להתכתב איתו במסנג'ר? בשביל זה יש טלפון.

ולסיכום..
החברה בהחלט לא יוצאת כאן בניקיון כפיים (ואפילו הכניסה את עצמה לתסבוכת),
אבל בית משפט? נו באמת.

אגב אגב,
תנאי השימוש שקישרת.. לא שווים את דף האינטרנט עליהם הם כתובים.

ASTeam 20-07-08 20:38

בתקנון לא כתוב כלום על זמינות שרתי המייל אלא רק על UPTIME של השרת....
תקרא אותו לפני..

onemancrew 20-07-08 21:12

ציטוט:

נכתב במקור על ידי MasterT (פרסם 652149)
לפני שאני אפרסם ביקורת, ארצה להיות בטוח, ולכן אמנע מלפרסם שמות ספציפים.

נגיד ורכשתם אחסון מחברת אחסון, האחסון כלל חשבונות מיילים.

אתם פותחים חשבון מייל, ודואגים לעשות FORWARD(העברה) של כל המיילים אל המייל הראשי שלכם, GMAIL - שאליו אתם מקבלים הרבה מיילים מידי יום.

אחרי כמה חודשים ללא בעיות, אתם מגלים לפתע כי המיילים הנשלחים אל המייל שבחברת אחסון - לא מגיעים אלייכם, וכי היה להם בעייה בשרת המייל. אתם מגלים שזה ככה במשך יותר מחודש - ורק במזל גיליתם את זה. אתם שילמתם מראש למשך שנה, ואתם מעוניינים "לפרוש". החברה לא מוכנה לתת לכם החזר כספי, והחליטה כי השימוש במייל הוא 25% מהחשבון(מי קבע? בשבילכם המייל היה 99% מהחשבון), ומוכנה לתת לכם החזר כספי של 25% לחודש שבו המייל לא פעל.

תקנון החברה: http://www.fore.co.il/rules.php

האם זה בסדר מבחינתם? במידה וארצה לתבוע אותם(ואני רציני בקשר לזה. זה הרס לי קשר עם חבר טוב שלי) בבית המשפט לתביעות קטנות, בטענה של אי קיום התחייבות - אני הייתי אמור לקבל מיילים במשך כל השנה, לא רק חלקה, ובטענה של פיצוי נזק כספי עקב אי קבלת המיילים - עשרות מיילים שהיו חשובים לי מבחינה כלכלית ואישית כאחד לא הגיעו ליעדם.

כמו כן, החברה לא הודיע מראש, לא בזמן, והבעייה עדיין נמשכת. בשבוע האחרון, כשגיליתי זאת, שלחתי ה"פ לבעל החברה(החבר פה בפורום) בשבוע האחרון, ה"פ בכל יום, ולמרות שכל יום הוא התחבר והיה פעיל בפורום - הוא לא ענה, לא התייחס, ולא תיקן את הבעייה. כאשר סוף סוף תפסתי אותו במסנג'ר, הוא סירב לתת החזר כספי, וטען כי זאת הבעייה של הלקוח שלא גילה את הבעייה(למרות שהבעייה הייתה לכל השרת), ופיצוי כספי? כמובן שלא. זאת הבעייה של הלקוח. הוא היה צריך לגלות את הבעייה(למרות שהוא עשה FORWARD למייל הראשי שלו), ואם הלקוח היה מודיע לו שחשוב לו לקבל מיילים, הוא היה מטפל בבעייה מייד. ולהודיע מראש ללקוחות? התעלם מהשאלה הזאת.

אני מעוניין לתבוע אותו בבית המשפט לתביעות קטנות - זאת אומרת, ללא עורך דין, עד סכום של 18,900 ש"ח(הוא עוסק פטור). רציתי לדעת כמה תהליך כזה לרוב לוקח(שבועות, חודשים...), והאם הוא יכול לסרב לשלם את התשלום אשר בית המשפט מחייב.

תגיש תביעה. שופט בבית המשפט לתביעות קטנות יזרוק אותך למדרגות ויעשה ממך צחוק.
לנתבע אין כל תקציב לשלם לך כסף. השופט ישאל שאלה בסיסית ביותר:
אם נדרשת לך זמינות גבוהה אז מדוע לא פנית אל חברה אמיתית כמו ספק אינטרנט ?
הרי ספק שירותים קטן חסר תקציב לספק את אותה שרידות מערכות שרק ספק אינטרנט יכול לספק אותה.
לכן לבסוף תמצא את עצמך מצטער על כל הטרחה שגרמת לעצמך.

msw 20-07-08 21:14

אני לא חושב שיצא לך משהו מתביעה. זה סתם הרבה מאוד בירוקרטיה.
פשוט להבא תבחר חברת אחסון מקצועית יותר. חבל להתווכח על כמה שקלים. הזמן שלך שווה יותר.

Daniel 20-07-08 22:24

ציטוט:

נכתב במקור על ידי TelecarT (פרסם 652163)
נתחיל מזה,
החברה לא חייבת לך שום דבר בנוגע להחזר כספי,

הציעו לך? קח (או תשאר, מה שיהיה עדיף לך בסופו של דבר),
שהוא יציע לך פיצוי כספי? למה? ואם אתה תיצור לולאה בקוד שתפיל את השרת - אתה תציע לו פיצוי כספי?

ובעיקר.. יש לך תקלה במשך חודש שאתה כמשתמש בדואר לא עלית עליה,
למה אתה מצפה מחברת האכסון, שתפקידה לטפל בנושאי התשתית תעלה על זה?
מלבד זאת, למה אתה חושב שהתקלה היא בשרת המייל?

ורק נקודה לסיום,
משהו דחוף לך ואתה מנסה להתכתב איתו במסנג'ר? בשביל זה יש טלפון.

ולסיכום..
החברה בהחלט לא יוצאת כאן בניקיון כפיים (ואפילו הכניסה את עצמה לתסבוכת),
אבל בית משפט? נו באמת.

אגב אגב,
תנאי השימוש שקישרת.. לא שווים את דף האינטרנט עליהם הם כתובים.

במידה והחברה לא הראתה לי אותם - ולא ידעתי עד עכשיו שהם קיימים, האם הם עדיין תקפים?

בכל מקרה, איך אני אמור לגלות? החברה, שיש לה שרת אחד, לא תפקידה לתחזק אותו? ואני רוצה שתגיד לי, האם כמו שהוא אמר, "חובת הלקוח לגלות בעיות" כשיש בעייה של אי קבלת מייל?


onemancrew: בשביל זה העניין הזה, כשאני הולך על משהו, אני לא אעצור באמצע. בשביל העניין, אני תובע אותו על דמי התשלום. ומצידי, אם אני אוציא 1000 ש"ח, אבל בסוף אקבל את הכסף(שקטן בהרבה) ששילמתי - היי, מצידי זה בסדר. זה העיקרון.

msw: עדיין, בשבילי זה העיקרון. חבר מאוד טוב שלי עכשיו כועס עליי בגלל זה - ובשבילי זה המון. השאלה שלי היא נטו - אני אלך לבית המשפט לתביעות קטנות, וארצה לקבל החזר כספי - מכיוון שהם לא עמדו התחייבות שלהם, לספק לי פלטפורמה לקבלת מיילים במשך חודש, האם אני אזוכה? זאת שאלת ה"בוטום ליין".

אני לא מצפה לתבוע אותם על הרבה כסף - אני רוצה לקבל את ההחזר הכספי שלי. בשבילי זה "בכל מחיר" - כי חבר זה חבר, ואני אעשה את המאמצים שלי כדי לטפל בזה. זאת השאלה היחידה - אם אני אלך לבית משפט לתביעות קטנות, ויביא הוכחות לתשלום והתחייבות שלהם לספק את השירותים - אני מקבל את ההחזר הכספי? ובשבילי, אם מישהו "גונב" שקל, או גונב 1000 שקל - זה אותו דבר, זה העיקרון.

אז 2 השאלות שלי זה אם אני אלך לבית משפט לתביעות קטנות - אני אקבל זיכוי? בנוסף, האם תנאי שימוש שלא הוצגו לי - והם לא הזכירו אותם לפניי, שווים משהו?

דניאל 20-07-08 22:35

ציטוט:

נכתב במקור על ידי MasterT (פרסם 652217)
במידה והחברה לא הראתה לי אותם - ולא ידעתי עד עכשיו שהם קיימים, האם הם עדיין תקפים?

בכל מקרה, איך אני אמור לגלות? החברה, שיש לה שרת אחד, לא תפקידה לתחזק אותו? ואני רוצה שתגיד לי, האם כמו שהוא אמר, "חובת הלקוח לגלות בעיות" כשיש בעייה של אי קבלת מייל?

האם תנאי שימוש שלא הוצגו לי - והם לא הזכירו אותם לפניי, שווים משהו?

משפטית? הם לא תקפים עליך כל עוד לא חתמת עליהם,
אבל מצד שני, גם לא כל כך ברור אילו שירותים החברה התחייבה לספק לך.

איך אתה אמור לגלות?
כפי שאנחנו (ה"קהל") לא יודעים באמת מה מהות הבעיה אז.. קצת קשה לשפוט במקרה הזה,
השאלה היא האם מדובר בתקלה מערכתית או תקלה נקודתית לגביך.

ככה או ככה,
לדעתי פיצוי צריך להיות מחווה של רצון טוב ולא הכרח - בדיוק מהסיבה שציינתי קודם,
כשלקוח יוצר עומס לא סביר על השרת כתוצאה מתכנות לקוי (לדוגמא), הוא לא יפצה את בעל השרת, נכון?

תתרחק מבית המשפט, אתה תבזבז את הזמן של שניכם.

Daniel 20-07-08 22:54

ציטוט:

נכתב במקור על ידי TelecarT (פרסם 652224)
משפטית? הם לא תקפים עליך כל עוד לא חתמת עליהם,
אבל מצד שני, גם לא כל כך ברור אילו שירותים החברה התחייבה לספק לך.

איך אתה אמור לגלות?
כפי שאנחנו (ה"קהל") לא יודעים באמת מה מהות הבעיה אז.. קצת קשה לשפוט במקרה הזה,
השאלה היא האם מדובר בתקלה מערכתית או תקלה נקודתית לגביך.

ככה או ככה,
לדעתי פיצוי צריך להיות מחווה של רצון טוב ולא הכרח - בדיוק מהסיבה שציינתי קודם,
כשלקוח יוצר עומס לא סביר על השרת כתוצאה מתכנות לקוי (לדוגמא), הוא לא יפצה את בעל השרת, נכון?

תתרחק מבית המשפט, אתה תבזבז את הזמן של שניכם.

לפי מה שהבנתי, זאת הייתה בעייה מערכתית.

..., מה אני אמור לעשות? כי לחזור אל החברה, אני לא, והחברה מוכנה לתת פיצוי של 3 ש"ח - לטענתם, זה האחוז שהמייל נמצא באחסון.

ואם לקוח יוצר עומס לא סביר על השרת, לא סביר שבעל השרת ישעה את החשבון שלו עד לבירור נוסף?


בכל מקרה, כמו שאמרתי, אני לא רוצה לחזור אל החברה - גם ככה חברי הטוב כועס עליי - ובכל זאת, יש לי חצי שנה שלמה.

ציטוט:

משפטית? הם לא תקפים עליך כל עוד לא חתמת עליהם,
אבל מצד שני, גם לא כל כך ברור אילו שירותים החברה התחייבה לספק לך.
בשביל העניין אתה מזמין משלוח במכולת, הם חותמים לך שהם יביאו את כל המצרכים אלייך? לא כל כך ברור גם אילו שירותים המכולת התחייבה לספק לך. הם חותמים שהם יביאו את זה לביתך? וכו' וכו'. אני שילמתי על, מצוטט מהאתר שלהם,


שטח איחסון 150MB
תעבורה חודשית 15GB
חשבונות FTP ללא הגבלה
מסדי נתונים ללא הגבלה
סאב דומיינים ללא הגבלה
חשבונות POP3 ללא הגבלה
הפניות דוא"ל ללא הגבלה
PHP, CGI
HTML
FrontPage
PERL
סטטיסטיקות
מערכת הפעלה Linux
פאנל ניהול Direct Admin


ובזה יש הפניות דוא"ל, כאשר הם לא סיפקו את השירות הזה. זה לא מספיק?

דניאל 20-07-08 23:07

ציטוט:

נכתב במקור על ידי MasterT (פרסם 652235)
לפי מה שהבנתי, זאת הייתה בעייה מערכתית.

..., מה אני אמור לעשות? כי לחזור אל החברה, אני לא, והחברה מוכנה לתת פיצוי של 3 ש"ח - לטענתם, זה האחוז שהמייל נמצא באחסון.

ואם לקוח יוצר עומס לא סביר על השרת, לא סביר שבעל השרת ישעה את החשבון שלו עד לבירור נוסף?


בכל מקרה, כמו שאמרתי, אני לא רוצה לחזור אל החברה - גם ככה חברי הטוב כועס עליי - ובכל זאת, יש לי חצי שנה שלמה.

בשביל העניין אתה מזמין משלוח במכולת, הם חותמים לך שהם יביאו את כל המצרכים אלייך? לא כל כך ברור גם אילו שירותים המכולת התחייבה לספק לך. הם חותמים שהם יביאו את זה לביתך? וכו' וכו'. אני שילמתי על, מצוטט מהאתר שלהם,


שטח איחסון 150MB
תעבורה חודשית 15GB
חשבונות FTP ללא הגבלה
מסדי נתונים ללא הגבלה
סאב דומיינים ללא הגבלה
חשבונות POP3 ללא הגבלה
הפניות דוא"ל ללא הגבלה
PHP, CGI
HTML
FrontPage
PERL
סטטיסטיקות
מערכת הפעלה Linux
פאנל ניהול Direct Admin


ובזה יש הפניות דוא"ל, כאשר הם לא סיפקו את השירות הזה. זה לא מספיק?

אם להיות קטנוני (סורי, המצב דורש),
איפה רשום מהו אחוז הזמן בו השירות צריך להיות זמין?
מה הכוונה בזמין? האם המשמעות היא שהEXIM צריך להיות למעלה?
אולי הכוונה ב"זמינות שרת" היא בכלל לשרת הNAMED שלהם?

כמו שאמרתי, קטנוני, אני יודע.

בכל אופן,
צורת המחשבה שלי אומרת שלקוח לא מרוצה - אין טעם להחזיק בו,
ואם לא מחזיקים את הלקוח - אין טעם להחזיק כסף שהוא לא קיבל שירות עבורו.

אבל.. כמו שאמרתי, זיכוי זו מחווה של רצון טוב- כלומר, תלוי בחברה.

בית משפט? לדעתי לא שווה את הזמן והעצבים.

Midsen 20-07-08 23:08

" אני תובע אותו על דמי התשלום. ומצידי, אם אני אוציא 1000 ש"ח, אבל בסוף אקבל את הכסף(שקטן בהרבה) ששילמתי "
ראיתי באתר שזה עולה 150 שקל לשנה.. איך תפסיד מזה??
וגם חבל שאתה קונה מחברות כאלה ובכלל אבל בכלל לא מוכרות זה בטח ילד בן 15 פתח אותה או משהו
ולא כדאי לך ללכת לבית המשפט כי זה עניין קטן...

Daniel 21-07-08 00:08

ציטוט:

נכתב במקור על ידי TelecarT (פרסם 652239)
אם להיות קטנוני (סורי, המצב דורש),
איפה רשום מהו אחוז הזמן בו השירות צריך להיות זמין?
מה הכוונה בזמין? האם המשמעות היא שהEXIM צריך להיות למעלה?
אולי הכוונה ב"זמינות שרת" היא בכלל לשרת הNAMED שלהם?

כמו שאמרתי, קטנוני, אני יודע.

בכל אופן,
צורת המחשבה שלי אומרת שלקוח לא מרוצה - אין טעם להחזיק בו,
ואם לא מחזיקים את הלקוח - אין טעם להחזיק כסף שהוא לא קיבל שירות עבורו.

אבל.. כמו שאמרתי, זיכוי זו מחווה של רצון טוב- כלומר, תלוי בחברה.

בית משפט? לדעתי לא שווה את הזמן והעצבים.

אבל שוב פעם, דפקו אותי פעם, דפקו אותי פעמיים, אבל ש"יהרסו" את החברות שלי ושל חברי הטוב, שקניתי לו את זה כמתנת יום-הולדת? מעדיף ללכת עד הסוף.

גם אם זה מישהו בן 15, גם אם זה לא, ככה אני.

Uri 21-07-08 00:30

נתחיל מזה, חתמת איתם על חוזה?
תענה קודם כל על זה. אחרי זה אוכל לעזור לך.. יש לי פשוט ניסיון במקרה דומה.

Daniel 21-07-08 05:35

ציטוט:

נכתב במקור על ידי Uri (פרסם 652271)
נתחיל מזה, חתמת איתם על חוזה?
תענה קודם כל על זה. אחרי זה אוכל לעזור לך.. יש לי פשוט ניסיון במקרה דומה.

לא, לא חתמתי איתם על כלום

VoyaAGe 21-07-08 19:09

Uri אתה מתכוון שאם הוא חתם יש לו הוחכות וכו'.. זה לא קשור
גם קבלה זה משהו שמספק, בעיקרון חותמת בחוזה זה יותר למה הם מתחייבים ומה הם דורשים מהלקוח וכו'.

Extreme-Serv 22-07-08 01:35

אז בוא נראה :

א. לא חתמת איתם על שום חוזה - משמע , שאין שום עילה לתביעה ולו הקטנה ביותר . הדבר הראשון שבית המשפט יעשה יהיה - לסגור לך את הבקשה לתביעה בגלל שלא יהיו לך מספיק הוכחות בשביל לבסס עליהן תביעה .

ב. הם לא ממש כתבו באתר לכמה אחוזי UPTIME הם מתחייבים במייל .

רק תדע לך , שחברת אירוח אתרים לא חייבת לך שום דבר .
מבחינתי כספק שירות - כל עוד אני רואה את שרת ה MAIL עובד ותקין ואת שרת ה HTTPD ואת שרת ה NAMED וכו' - תקינים ללא תלונות מצד 100 אחוז מהלקוחות , אני יוצא מתוך הנחה סבירה שהכול תקין , זאת לאחר שבדקתי באופן אישי .
היה וקיבלתי תלונה אחת - אני בודק .
היה ולא קיבלתי תלונה - אני סבור שהכול תקין ושאין שום בעיה .

שים ל שגם בחברות גדולות כמו 012 או 013 או כל ספקית אינטרנט אחרת , כשהאינטרנט בבית אצלך לא פועל , הם לא יכולים לדעת את זה אלא אם כן אתה תתקשר אליהם ותודיע להם על התקלה הספציפית הזו , למעט מקרים שבהם התקלה אינה נקודתית אלא נוגעת לעוד לקוחות מלבדך .
במקרה שלנו , לא כך הדבר , לכן אני לא חושב שהחברה עשתה משהו שאסור היה לה לעשות , מכיון שלא הבאת לידיעתה על התקלה ומבחינתה כל עוד אין עוד תלונות - הכול תקין .

אין לי מושג מה החוק אומר לגבי זה , אבל אם תהיה הגיוני לרגע , אתה תבין שבאמת אין שום דרך לדעת אם יש לך תקלה או אין לך תקלה , במידה ולא דיווחת עליה .
אני למשל נוקט אמצעים לגילוי תקלות - מתקשר ללקוח במידה והוא לא היה בקשר מזן רב ושואל אם הכול בסדר , אם הכול תקין ולשביעות רצונו , כדי להיות בטוח שהלקוח לא שותק וסובל בזמן הזה , אבל זה רק אני .

בשורה התחתונה- אין עילה לתביעה , אין מחוייבות של החברה כלפייך ואין לך שום סיבה שבעולם לבוא אליהם בטענות כל עוד לא דיווחת להם על התקלה מבעוד מועד .
הם יכולים לפצות אותך בהתאם , אך הם לא חייבים לתת לך החזר כספי , בטח לא לאחר תקופה שמעל ל-14 ימים .

אגב , אין שום חוק במדינה שמחייב אותם להחזיר כסף , הם יכולים לזכות אותך , אבל לא לתת לך החזר כספי .
כשסופק לך המוצר - הוא פעל , הוא פועל ומבחינת החוק הכול תקין כל עוד המוצר סופק ואתה אישרת את קבלתו (מייל של DA כבר אמרתי ?) .

איך שלא תסתכל על זה - החברה סיבכה אותך וגרמה לך נזק והפסדים , אך אין לך מה לעשות נגד זה .
מסקנה - בפעם הבאה בדוק את מערכות השרת ותקינותם לפני הרכישה וא מיד לאחר הרכישה , כדי שלא יהיו שאלות וטענות מיותרות .

לילה טוב ,

Daniel 22-07-08 02:38

ציטוט:

נכתב במקור על ידי Extreme-Serv (פרסם 652585)
אז בוא נראה :

א. לא חתמת איתם על שום חוזה - משמע , שאין שום עילה לתביעה ולו הקטנה ביותר . הדבר הראשון שבית המשפט יעשה יהיה - לסגור לך את הבקשה לתביעה בגלל שלא יהיו לך מספיק הוכחות בשביל לבסס עליהן תביעה .

ב. הם לא ממש כתבו באתר לכמה אחוזי UPTIME הם מתחייבים במייל .

רק תדע לך , שחברת אירוח אתרים לא חייבת לך שום דבר .
מבחינתי כספק שירות - כל עוד אני רואה את שרת ה MAIL עובד ותקין ואת שרת ה HTTPD ואת שרת ה NAMED וכו' - תקינים ללא תלונות מצד 100 אחוז מהלקוחות , אני יוצא מתוך הנחה סבירה שהכול תקין , זאת לאחר שבדקתי באופן אישי .
היה וקיבלתי תלונה אחת - אני בודק .
היה ולא קיבלתי תלונה - אני סבור שהכול תקין ושאין שום בעיה .

שים ל שגם בחברות גדולות כמו 012 או 013 או כל ספקית אינטרנט אחרת , כשהאינטרנט בבית אצלך לא פועל , הם לא יכולים לדעת את זה אלא אם כן אתה תתקשר אליהם ותודיע להם על התקלה הספציפית הזו , למעט מקרים שבהם התקלה אינה נקודתית אלא נוגעת לעוד לקוחות מלבדך .
במקרה שלנו , לא כך הדבר , לכן אני לא חושב שהחברה עשתה משהו שאסור היה לה לעשות , מכיון שלא הבאת לידיעתה על התקלה ומבחינתה כל עוד אין עוד תלונות - הכול תקין .

אין לי מושג מה החוק אומר לגבי זה , אבל אם תהיה הגיוני לרגע , אתה תבין שבאמת אין שום דרך לדעת אם יש לך תקלה או אין לך תקלה , במידה ולא דיווחת עליה .
אני למשל נוקט אמצעים לגילוי תקלות - מתקשר ללקוח במידה והוא לא היה בקשר מזן רב ושואל אם הכול בסדר , אם הכול תקין ולשביעות רצונו , כדי להיות בטוח שהלקוח לא שותק וסובל בזמן הזה , אבל זה רק אני .

בשורה התחתונה- אין עילה לתביעה , אין מחוייבות של החברה כלפייך ואין לך שום סיבה שבעולם לבוא אליהם בטענות כל עוד לא דיווחת להם על התקלה מבעוד מועד .
הם יכולים לפצות אותך בהתאם , אך הם לא חייבים לתת לך החזר כספי , בטח לא לאחר תקופה שמעל ל-14 ימים .

אגב , אין שום חוק במדינה שמחייב אותם להחזיר כסף , הם יכולים לזכות אותך , אבל לא לתת לך החזר כספי .
כשסופק לך המוצר - הוא פעל , הוא פועל ומבחינת החוק הכול תקין כל עוד המוצר סופק ואתה אישרת את קבלתו (מייל של DA כבר אמרתי ?) .

איך שלא תסתכל על זה - החברה סיבכה אותך וגרמה לך נזק והפסדים , אך אין לך מה לעשות נגד זה .
מסקנה - בפעם הבאה בדוק את מערכות השרת ותקינותם לפני הרכישה וא מיד לאחר הרכישה , כדי שלא יהיו שאלות וטענות מיותרות .

לילה טוב ,

א. אז במידה ולא חתמתי איתם על שום חוזה - אז בטעות גם נתתי את הכסף אליהם, ורק עכשיו גיליתי את זה?
ב. אם זאת הייתה בעייה נקודתית - מילא. אבל יום אחד, המייל הפסיק לעבוד לכל השרת שלהם - לא רק ללקוח אחד. בעל החברה היה מיודע לתקלה ולא יידע את הלקוח.

זה כמו, אם פתאום מכונת הכביסה שלך תתפוצץ(חס וחלילה), החברה שייצרה את זה לא יכולה להגיד שזאת אשמתך, שלא בדקת שפתאום לא מגיע למאוורר הפנימי מים מחומצנים?

אני שילמתי להם כסף עבור החבילה שלהם, ובחבילה שלהם כתוב שיהיה לי גם אפשרות לקבלת מיילים. הם גרמו לי נזקים כלכלים(מיילים שלא קיבלתי, הצעות עסקיות, וכדומה) - לאחר שהם התחייבו שאני אקבל את השירות הזה - וזה לא היה לכמה שעות/ימים, אלא לחודש שלם - ללא שום יידוע של הלקוח(ונחזור למקרה המכונת כביסה. לך אין מושג במכונות כביסה, מה זה מים מחומצנים, ומה, היית כל יום אמור לבדוק שהמים שמגיעים מהברז באמת יוצאים, כאשר כל המערכת מחוברת לכל הבית שלך? זאת אומרת שהיית צריך להפסיק לחלוטין את שימוש המים בכל הבית(לבקש מכולם להפסיק לשלוח לך מיילים - אלא רק למיילים הבעייתיים), להריץ את המכונה(לשלוח מייל אל המייל הבעייתי), ולבדוק אם באמת יוצאים מים? ולחזור על דבר כזה כל יום?

אני לא מעוניין לתבוע אותם על סכום גדול - אבל אני שילמתי על חשבון מייל - ולא קיבלתי את זה.

וכמו שאמרת - אתה מסכים איתי שאם ב-012, כל הבדיקות מיילים באווטלוק תמיד היה יוצא ללא מיילים - לכל המשתמשים שלהם, לא סביר שהם היו מודיעים על זה, אם הם היו מודעים לבעייה?

אתם סוטים מהנושא, שאלתי 2 שאלות, עניתם על אחת(האם התקנון תקף במידה ולא הובא לידיעתי), וכמובן שאוודא זאת עם עורך דין, השאלה שלי עכשיו זה כמה זמן תהליך כזה לוקח. אני בן אדם של עקרונות - והם לא רק שזה לא עבד, אלא זה לא עבד למשך חודש, ולא רק שזה לא עבד למשך חודש - לדברי בעל החברה, הם ידעו על זה, ואם הייתי "אומר לו", הוא היה מטפל בזה מייד. אני שילמתי ל-12 חודשים קבלת אחסון ומייל. אני מעוניין לתבוע אותו כמו שאמרתי - על זה שהוא לא סיפק את השירות שעליו שילמתי(וכאן הוא לא יכול להתגונן עם התקנון - הוא לא הובא לידיעתי, ואפילו לא נמצא במקום בולט). לפי מה שהבנתי אני יכול להוסיף גם פיצוי על אובדן כלכלי אשר נגרם לי בגלל אי קבלת המיילים.

הלכתי עליו, חשבתי שעשיתי בחירה טובה, אבל התברר שלא - עשיתי בחירה רעה. אני אבדוק האם הוא שלח לי חשבונית(ושוב, אם הוא לא שלח לי חשבונית - זה לא נגד החוק?), אפתח ביקורת רעה, וביינתים אני אתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתביעות מהסוג הזה.

זה בדיוק כמו שחיזבאללה היה חוטף חייל - והיו אומרים.. "בשביל חייל אחד לצאת למלחמה?". ואז הוא היה חוטף עוד חייל. היו אומרים.. "בשביל חייל אחד לצאת למלחמה?". ואז הוא היה חוטף עוד חייל. היו אומרים.. "בשביל חייל אחד לצאת למלחמה?". פעם אחת דפקו אותי - אני לא רוצה שזה ידפוק מישהו אחר, ואני מעוניין לקבל את הפיצוי.

ציטוט:

אגב , אין שום חוק במדינה שמחייב אותם להחזיר כסף , הם יכולים לזכות אותך , אבל לא לתת לך החזר כספי .
כשסופק לך המוצר - הוא פעל , הוא פועל ומבחינת החוק הכול תקין כל עוד המוצר סופק ואתה אישרת את קבלתו (מייל של DA כבר אמרתי ?) .
אתה אומר שאם אתה קונה מכונת כביסה, ובחנות הם מוכרים לך אותה - והיא עובדת בפעם הראשונה, אבל מה שאתה לא יודע - שיש בתוכו איזה בורג רופף - ואתה מגלה את זה. זה בסדר?

אני שוחחתי שיחה קצרה עם עורך דין שעוסק בדינים אחרים - אך בכל זאת, עורך דין, ולפי התרשמותו הראשונית דווקא הסיכוי שאני אזוכה בפיצוי כספי גבוה. אך מכיוון שהשיחה נקטעה באמצע, ולא תפסתי אותו מאז - רציתי לשאול כאן. לפי מה שהבנתי, אני שולח את טופס התביעה לבית המשפט, הוא מעביר את זה לנתבע - לנתבע יש 15 ימים להגיש כתב הגנה.... ואז?

דניאל 22-07-08 11:18

אפשר לתבוע על כל דבר, בין אם אתה צודק ובין אם אתה לא.

SITEAM 22-07-08 12:51

דניאל (MasterT), אתה מחפש שאנשים בפורום יגידו לך "וואלה, אח שלנו, לך תזמבר אותם יש לך 100% לזכות"? (כמו שזה נראה אתה עוד עלול לחזור לכאן ולשאול אם שווה להתלונן על מי שהמליץ לך לתבוע, כי הפסדת במשפט).

לפני שאענה לך על השאלות שלך, אני אגיד לך שאם אני חו"ח הייתי בעל החברה הייתי תובע אותך על הוצאת דיבה.
מעניין אותך לשמוע למה? בפוסט הראשון שלך אתה כותב שלא תציין שמות, אבל פסקה אחרי אתה מפנה לתנאי השימוש של החברה, כלומר חושף מי הצד השני. אם אני הייתי במקומו, לא בטוח שאתה היית יוצא נקי מזה.

לענייננו:
1. החוק בישראל לגבי עסקאות מכר מרחוק קובע שבעל העסק חייב לזכות באופן מלא לקוח אשר ביטל עסקה מכל סיבה שהיא (ובלבד כמובן שלא קיבל מוצר שבאפשרותו להמשיך להשתמש בו), במידה והלקוח דרש זאת עד 14 יום מיום חתימת העסקה. (אני כמובן לא זוכר את לשון החוק המדויקת אבל אלה רוח הדברים).
לפיכך, החברה לא חייבת לפצות אותך בשום סכום אם לא מתחשק לה.

2. אתה חושב שהטיעון של "חבר שלי כועס עלי" הוא טיעון תקף בבית משפט?

3. אתה משחק אותה ראש קטן: במשך חודש שלם (לטענתך) לא עבדה לך הפניית המיילים. משמע שחודש שלם לא קיבלת מיילים מהדומיין שלך, נכון? זה לא הדליק לך נורה אדומה כבר אחרי יום יומיים? למה לא יידעת את בעל השרת על כך?
יתרה מכך: נניח וההפניה לא עובדת, והפסדת כספים כי נשלחו אליך מיילים שלכאורה לא הגיעו, אתה לא חושב שאחת השאלות של השופט תהיה "אז למה לא נכנסת ישירות לתיבה שבחברת האיחסון?"
להתלונן זה מאוד קל, להוכיח נזק ממשי כבר יהיה לך קשה יותר...

4. התקנון לא במקום בולט? אני לא מכיר את האתר שלהם, אבל לקח לי פחות מ-5 שניות למצוא את הקישור אליו (אם אתה עדיין לא יודע איפה הוא, אני אכוון אותך - יש קישורים גם בתחתית העמוד)

5. להגיע לדיון בבית משפט לתביעות קטנות לוקח כמה חודשים טובים, ודיון בבית משפט לתביעות קטנות עולה "קצת" יותר ממה ששילמת או מגיע לך כזיכוי בחברה. שים לב, שאם אתה תפסיד במשפט, אתה זה שתאלץ לשלם הוצאות משפט, ואולי גם הוצאות עו"ד של הצד השני, אם הוא יחליט לדרוש כפיצוי על הטרחה שגרמת לו.

6. אני לא מכיר את החברה שעליה דנים, אבל אם יש לך כסף להתייעץ עם עו"ד ולהסתכן בתשלום הוצאות משפט, לא היה כדאי מלכתחילה למנוע את כל הסיפור ופשוט לפנות לחברה מקצועית יותר? (ואל תגיד שלא ידעת שמדובר בילדים - אם אכן מדובר בילדים).

7. לפני דיון בבית משפט יש לרוב החלפת מכתבים בין עורכי הדין של שני הצדדים, משמע, שגם אם העו"ד שלך (שאתה כבר תצטרך לשלם לו טרחה על כתיבת המכתבים והתביעה) ישמע רק את העובדות כפי שאתה רואה אותן, הוא יכול לקבל מכתב מהנתבע אם עובדות חדשות ואז יתכן וכבר לא ימליץ לך ללכת למשפט. את שכר הטירחה כבר שילמת, ועכשיו אתה עלול להסתבך עם בעל חברה "עצבני" שיחליט לתבוע אותך על הזמן שבזבז בגללך בעניין הזה.

בקיצור, לך שתה כוס מים קרים, תקנה לחבר שלך גלידה, תעשו שולם ויאללה תמשיך הלאה.

Daniel 22-07-08 15:33

1. כמו שאמרתי, ואם אתה קונה מכונת כביסה - ואחד הברגים רופפים. 14 יום זה עובד בסדר, והופ! זה מתקלקל?
2. לא, אבל הנזק הכלכלי שחברי קיבל לא "שווה" משהו?
3. לא רק ההפנייה - בכלל לא קיבלתי מיילים. בכלל. חבר שלי עשה הפנייה לכל המיילים שלו למייל הראשי - ולכן לא שם לב שהמיילים הפסיקו להגיע. אבל המיילים גם לא הגיעו לחשבון דואר ב-DA!.
4. שוב פעם, אף אחד לא אמר לי לחתום עליו - ולי עד עכשיו לא היה מושג.
5. בבית משפט לתביעות קטנות אין עו"ד שמייצג אותך - והוצאות משפט זה אחוז מההוצאות או 87 ש"ח.
6. קרוב משפחה שלי הוא עו"ד.
7. עוד פעם, הרעיון שאתה לא צריך עורך דין. זה כמו שבבית משפט אתה מוזמן לקנות כורסת מסז לפני המשפט. למה? כדי... שיהיה לך נוח.

שמע, תאר לך שאתה לא מקבל מיילים באחד מחשבונות המיילים שלך - במשך חודש. לא הראשי, אלא האחד שאתה נותן ללקוחות שמעוניינים להצטרף לרוב.

זה ממש מעצבן אותי, שחברה, שבמשך חודש המיילים לא עבדו - בכלל, נאדא, לא ב-DA, לא העברות - וידעה על זה, ולא הודיע,אני מעדיף במקרה הזה פעם אחת להראות, ש"דיי! פתחתם חברה ורשמתם אותה? תקחו אחריות".
אתה לא מסכים איתי שאם לקוח יקנה חשבון אחסון אצלך, ובמשך חודש - לא יעבוד לכל השרת המיילים - לא היית מודיע לו? אם הם היו מודיעים, הייתי פשוט עוזב אותם - לא צריך פיצוי. אבל אי קבלת מיילים במשך חודש? מצטער, אבל כמו שאמרתי, "דיי! פתחתם חברה ורשמתם אותה? תקחו אחריות".
הסיבה העיקרית שהלכתי על החברה - זה כי היא רשומה. זה אומר שאם יש משהו - יש לי עילה להתלונן.

דניאל 22-07-08 15:46

ציטוט:

נכתב במקור על ידי SITEAM (פרסם 652678)
1. החוק בישראל לגבי עסקאות מכר מרחוק קובע שבעל העסק חייב לזכות באופן מלא לקוח אשר ביטל עסקה מכל סיבה שהיא (ובלבד כמובן שלא קיבל מוצר שבאפשרותו להמשיך להשתמש בו), במידה והלקוח דרש זאת עד 14 יום מיום חתימת העסקה. (אני כמובן לא זוכר את לשון החוק המדויקת אבל אלה רוח הדברים).
לפיכך, החברה לא חייבת לפצות אותך בשום סכום אם לא מתחשק לה.

תיקון קל,
אתה מתייחס ל"חוק הגנת הצרכן",
מה שמצריך קודם בדיקה של ההגדרה ל"צרכן":
מי שקונה נכס או מקבל שירות מעוסק במהלך עיסוקו לשימוש שעיקרו אישי, ביתי או משפחתי
(כלומר, לא תקף במקרה הזה אבל.. בית עסק הוא לא צרכן)

אני ממליץ לכם לקרוא לגבי חוק הגנת הצרכן והקשר שלו לאכסון אתרים,
תגלו שהוא בעייתי מאוד ולא מכסה הרבה תחומים.

Extreme-Serv 24-07-08 00:39

ציטוט:

נכתב במקור על ידי MasterT (פרסם 652748)
1. כמו שאמרתי, ואם אתה קונה מכונת כביסה - ואחד הברגים רופפים. 14 יום זה עובד בסדר, והופ! זה מתקלקל?
2. לא, אבל הנזק הכלכלי שחברי קיבל לא "שווה" משהו?
3. לא רק ההפנייה - בכלל לא קיבלתי מיילים. בכלל. חבר שלי עשה הפנייה לכל המיילים שלו למייל הראשי - ולכן לא שם לב שהמיילים הפסיקו להגיע. אבל המיילים גם לא הגיעו לחשבון דואר ב-DA!.
4. שוב פעם, אף אחד לא אמר לי לחתום עליו - ולי עד עכשיו לא היה מושג.
5. בבית משפט לתביעות קטנות אין עו"ד שמייצג אותך - והוצאות משפט זה אחוז מההוצאות או 87 ש"ח.
6. קרוב משפחה שלי הוא עו"ד.
7. עוד פעם, הרעיון שאתה לא צריך עורך דין. זה כמו שבבית משפט אתה מוזמן לקנות כורסת מסז לפני המשפט. למה? כדי... שיהיה לך נוח.

שמע, תאר לך שאתה לא מקבל מיילים באחד מחשבונות המיילים שלך - במשך חודש. לא הראשי, אלא האחד שאתה נותן ללקוחות שמעוניינים להצטרף לרוב.

זה ממש מעצבן אותי, שחברה, שבמשך חודש המיילים לא עבדו - בכלל, נאדא, לא ב-DA, לא העברות - וידעה על זה, ולא הודיע,אני מעדיף במקרה הזה פעם אחת להראות, ש"דיי! פתחתם חברה ורשמתם אותה? תקחו אחריות".
אתה לא מסכים איתי שאם לקוח יקנה חשבון אחסון אצלך, ובמשך חודש - לא יעבוד לכל השרת המיילים - לא היית מודיע לו? אם הם היו מודיעים, הייתי פשוט עוזב אותם - לא צריך פיצוי. אבל אי קבלת מיילים במשך חודש? מצטער, אבל כמו שאמרתי, "דיי! פתחתם חברה ורשמתם אותה? תקחו אחריות".
הסיבה העיקרית שהלכתי על החברה - זה כי היא רשומה. זה אומר שאם יש משהו - יש לי עילה להתלונן.

העניין של 14 הימים מדבר על מוצר חדש באריזתו , שאמור להיות מוחזר לחנות .
בשום מקרה ולא כמו ש SITEAM ציין , אף עסק לא מחוייב לפי חוק במדינת ישראל לתת החזר כספי , לא משנה במה הוא עוסק , כי החוק לא מחייב החזר כספי אלא זיכוי לרכישת מוצר אחר .
לפיכך , תסכים איתי שעל מכונת כביסה מקולקלת , במידהו תחזיר אותה באריזתה( או לא באריזתה) תוך 14 ימים - יינתן לך זיכוי כלשהוא אך במידה והתקלקלה מעבר ל-14 הימים האלו - יש אחריות מתאימה . רוב החברות נותנות מינימום שנה שלמה של אחריות למוצר .

מבחינתך - החברה שמספקת לך את השירות - צריכה לקחת אחריות .
במקום לאיים בעורכי דין , בתביעות ולזרוק באוויר - דרוש פיצוי , דרוש תוספת זמן , דרוש את המגיע לך .

זה הרבה יותר פשוט מללכת לתבוע אדם , כי אתה לא תראה את המיילים שלך שוב וסביר להניח שבית המשפט ידחה את תביעתך מפאת חוסר ביסוס לתביעה , אבל את זה רק השופט יכול לקבוע ...

מה שאני מציע - פנה לחברת האיחסון שעשתה את הטעות ובקש פיצוי בהתאם .
במידה ולא יסכימו - אל תעבוד איתם לאחר השנה הזו .
אם היית אומר לי שיש לך חוזה חתום ושהם התחייבו על דברים שלא קיימו , לא הייתי מהסס ואומר לך ללכת לעו"ד כי אתה בטוח תזכה , אבל במקרה שלך - אתה 95 אחוז לא תזכה בתיק , אז חבל על הזמן והכסף שלך .

מקווה שהבנת על מה אני מדבר ואני אישית מקווה שאותה חברת איחסון תתפקח ותפצה אותך בהתאם , כדי שלא תצא לקוח לא מרוצה ...

pirsomet 02-08-08 16:45

אותי מעצבן הנושא הזה של רצון לקבל פיצוים הקשורים לנזקים כלכליים. לא רק במקרה הזה אלה בכלל. אם בגלל תקלות או דברים שונים, שקרו באשמת חברה מסוימת ,קבלת הפסד כספי. במקרה זה חייבים להחזיר לך את הכסף שהפסדת או לפחות חלק מהם, נכון? עכשיו, לפי ההיגיון הזה, אם לדוגמה בזכות האיכות בטובה של השירות לא הספדת שום דבר אלה רק הרווחת, לפי היגיון הזה יוצא שאתה חייב לתת את הכסף שהרווחת או לפחות אחוז מסוים מהכספים לחברה שספקה לך את השירות הטוב, כי בזכותם הרווחת את הכסף?

בשוק האחסון( לא כמו בשוק של ספקי תוכן טלוויזיוני, למשל, שיש שם רק את יס והוט) יש הרבה חברות, יש תחרות. אפשר לבחור חברה לפחות יחסית טובה ואמינה. אבל לא, אנשי עסקים שלנו, שללא שום ספק אנשים רציניים שכל דקה ושנייה עושים כסף ובשבילם כל דקה ושנייה,שלא נדבר על שבוע או חודש, של downtime של שרתי דואר או WEB זה קריטי, הולכים וקונים אחסון ב 20 שח לחודש. על החוזה הם לא חותמים. בטח כי הם עסוקים ואין להם זמן. אחרי זה, אם קורה משהו והשירות הוא לא כזה איכותי כמו שהאיש עסקים שלנו רצה הוא מתחיל לכועס ולצעוק.

אני ממש לא רוצה להעליב אף אחד רק ביטאתי את דעתי לגבי כל הסיטואציות מסוג זה.

mandolina 24-08-08 11:16

כלכך הרבה שטויות בפוסט אחד
 
קודם כל אם החברה מכרה שרות היא צריכה לספק שרות הוגן, השופט יחליט אם זה הוגן או לא, אני חושב שהלקוח יקבל פיצוי ואף הולם אם תהיה לו הסבלנות להגיש תביעה, לפי התאוריות של כולכם, החברה גם לא צריכה לספק אחסון, אלא רק בכאילו, תתבע ופרק אותם, אתה תזכה, כל אותם חברה פה שענו עוסקים בחברות לאחסון ואני בטוח שיש להם אינטרס כזה או אחר!


כל הזמנים הם GMT +2. הזמן כעת הוא 23:35.

מופעל באמצעות VBulletin גרסה 3.8.6
כל הזכויות שמורות ©
כל הזכויות שמורות לסולל יבוא ורשתות (1997) בע"מ