הוסטס - פורום אחסון האתרים הגדול בישראל

הוסטס - פורום אחסון האתרים הגדול בישראל (https://hosts.co.il/forums/index.php)
-   עיצוב וגראפיקה (https://hosts.co.il/forums/forumdisplay.php?f=13)
-   -   [מדריך] Shooter (https://hosts.co.il/forums/showthread.php?t=10103)

yNaxon 19-12-05 15:58

[מדריך] Shooter
 
במדריך זה נלמד לעשות את זה:
http://hosts.co.il/forums/showthread.php?t=10009

אז,נפתח את הפלאש וניצור שלושה לייארים:
Actions - הקוד שיפעיל את "מכונת היריות"
Assets - בו יהיו מכונת היריות והעיגול
Atrwork [לא חובה] - העיצוב של הרקע

חשוב!:
למכונת היריות תקראו spaceShip,בדיוק עם האותיות הגדולות וכו',חשוב ביותר!!!
והסדר של הליירים חייב להיות זהה לזה שכאן למניעת הסתבכויות.
את העיגול וה"מכונת יריות" הפכו ל - Moviclip [F8 - Moviclip]
כנסו לתוך המוביקליפ של העיגול [לחיצה כפולה על העיגול]
ושם, צרו Frame חדש,ובו שנו את הצבע של העיגול.
וככה יהיה האפקט אמין יותר
בנוסף,את העיגול חייבים לשים מחוץ למטווח האנימציה.

\\חשוב לשים את הספייסשיפ והירייה ב Assest!\\

ועכשיו,הדביקו את הקוד הבא בלייר Actions:
ציטוט:

speed = 4;
//כאן אתם קובעים את המהירות של הירייה//
depth = 0;
//לא לגעת!//
nose = 50;
//לא מומלץ לגעת למען האמינות של הירייה//
_root.onMouseMove = function() {
updateAfterEvent();
xdiff = _root._xmouse-spaceShip._x;
ydiff = _root._ymouse-spaceShip._y;
angle = Math.atan2(ydiff, xdiff);
angle = angle*180/Math.PI;
spaceShip._rotation = angle;
};
//כאן אנו אומרים לו שה"מכונת ירי" תעקוב בעיגולים אחרי הסמן - לא לגעת//
_root.onMouseDown = function() {
angle = spaceShip._rotation;
angle = angle*Math.PI/180;
++depth;
name = "projectile"+depth;
_root.attachMovie("projectile", name, depth);
_root[name]._x = spaceShip._x+nose*Math.cos(angle);
_root[name]._y = spaceShip._y+nose*Math.sin(angle);
_root[name].xmov = speed*Math.cos(angle);
_root[name].ymov = speed*Math.sin(angle);
_root[name].onEnterFrame = function() {
this._x += this.xmov;
this._y += this.ymov;
};
//כאן הגדרנו לו את ההגדרות של ציר Y וצר X,שבהן כתוב מה קורה בעת לחיצה//
};
//המדריך והאנימציה ע"י יונתן,אין להעתיק כל הזכויות שמורות!//

כל מי שרוצה ללמוד גם דבר או שתיים על AS שיקרא את ההערות שמלמדות אודות הקוד.
נעבור ל - Artwork,כאן אתם מעצבים את הרקע,בזה תשקיעו,כי זה מחייה את האנימציה
ועכשיו,למי שרוצה גם תזוזה של החללית בצורה מלאה יותר:
סמנו את החללית,כנסו לקוד והדביקו את הקוד הבא:
ציטוט:

on (keyPress "<Up>") {
this._y = this._y-10
}
//כאשר לוחצים על הלחצן "למעלה" במקלדת,החללית עולה ב - 10 פיקסלים//
on (keyPress "<Down>") {
this._y = this._y+10
}
//כאשר לוחצים על הלחצן "למטה" במקלדת,החללית יורדת ב - 10 פיקסלים//
on (keyPress "<Right>") {
this._x = this._x+10
}
//כאשר לוצים על הלחצן "ימינה" במקלדת,החללית זזה ימינה ב - 10 פיקסלים//
on (keyPress "<Left>") {
this._x = this._x-10
}
//כאשר לוחצים על הלחצן "שמאלה" במקלדת,החללית זזה ימינה ב - 10 פיקסלים//
אז זהו! בהצלחה,ואם לא הבנתם משהו,אל תהססו לפנות אלי!
yonatan642005@gmail.com [אימייל ומסנג'ר]

k.machine 19-12-05 16:12

תודה רבה!

נ.ב.
הקוד של פלאש דומה נורא לjs.

yNaxon 19-12-05 16:14

חחח,זה מפני ש AS זו גרסא של ה- JS לפלאש
ותודה!

d0rix 19-12-05 16:17

תודה רבה גבר אני אנסה.

yNaxon 19-12-05 16:18

אין בעיות :)
בקרוב אני אביא קוד למטווח [שאגמור בעצמי חח]

galt 19-12-05 16:26

עריכה: ממבט חוזר על הקוד בלבד קישרתי את זה למשהו דומה, סליחה על ההאשמה :)
האתר ראר לא עובד לי אז יכולתי לסמוך רק על הבנה של הקוד. תעלה למקום אחר בבקשה
ובכל זאת, אתה יכול להסביר מה עושות כל הפונקציות המתמטיות? atan2, sin וכו'? לא בשבילי, אני פשוט די מתקשה להאמין שאתה הכנת את זה...

yNaxon 19-12-05 16:27

מי מעתיק? אני השקעתי במדריך הזה מלא,הכתיבת הערות,נעזרתי במדריכי AS אבל זו השקעה רצינית של שעתיים!
ואני בחוג מחשבים,אני עובד שם על הדברים האלו,מקבל עזרה עם הקוד וכו'.

Niros 19-12-05 20:01

תודה על המדריך =/ אנלא פלאשר אולי אנסה? להה אין לי סיכוי

yNaxon 21-12-05 15:05

זה יעזור לך לעיצובים OO
בכל מקרה בבקשה ><

Pro-HostCoil 21-12-05 15:20

אני פלאשר.. ואפשר ללמוד מזה הרבה..


כל הזמנים הם GMT +2. הזמן כעת הוא 02:50.

מופעל באמצעות VBulletin גרסה 3.8.6
כל הזכויות שמורות ©
כל הזכויות שמורות לסולל יבוא ורשתות (1997) בע"מ