הוסטס - פורום אחסון האתרים הגדול בישראל

הוסטס - פורום אחסון האתרים הגדול בישראל (https://hosts.co.il/forums/index.php)
-   מסחר - קניה/ מכירות שונות (לא הוסטינג) (https://hosts.co.il/forums/forumdisplay.php?f=12)
-   -   שאלה לכולם - תגידו מה דעתכם בנושא ומה כל צד צריך לעשות (לדעתכם) (https://hosts.co.il/forums/showthread.php?t=7868)

AlonMi 02-12-05 16:50

שאלה לכולם - תגידו מה דעתכם בנושא ומה כל צד צריך לעשות (לדעתכם)
 
קודם לפני הכל ולפני שתחשבו דברים לא נכונים, זוהי סיטואציה שקרתה לחבר שלי, ולא קשורה אליי או למישהו כאן.

אז ככה, קבלו מצב היפוטטי שכזה:

צד א' - המוכר.
צד ב' - הקונה.

צד א' רוצה למכור לצד ב' אתר (נניח).
הכל רץ מצוין, צד א' מראה את הנתונים השונים, והכל עובד כשורה.
נקבע מחיר לקניית המוצר בין שני הצדדים. המוצר נקנה ע"י צד ב' ב-X כסף.
לפתע, מתברר שהנתונים שהוצגו לא היו אמיתיים, כלומר הם דיברו על משהו אחר. (למשל לא ייחודיים אלא כניסות או למשל לא כניסות אלא קליקים, אני מניח שהבנתם...).
*חשוב לזכור: המוכר חשב שאלו באמת הנתונים ולא שיקר בכוונת תחילה לשקר.

מה אמורים שני הצדדים לעשות?
אני מבקש, תנו תשובות כלליות כי יכולתי לתת את הדוגמא הזו גם על שרת...

Andrey | ADwd.net 02-12-05 16:52

זה מצב מאוד עדין, ויש הרבה שאלות.

* האם המוכר באמת טעה שלא בכוונה ?
* עד כמה הוא טעה ?
* האם המוכר יכול לפצות את הקונה ?

וכו'...

TalGarty 02-12-05 16:54

אם המוכר בודאות לא ידע שהוא טועה,
והכסף שסוכם ע"י הצדדים הועבר..
פשוט מבטלים את העיסקה, המוכר מחזיר את הכסף(במידה ובאמת הכסף הועבר.) וסוגרים את העניין יפה.

אפשרות שניה, מציעים לקונה הצעה שונה שתיהיה שווה להצעה הראשונה. בתנאי שהקונה מסכים לזה כמובן.

AlonMi 02-12-05 16:54

ציטוט:

נכתב במקור על ידי Andrey | ADwd.net
זה מצב מאוד עדין, ויש הרבה שאלות.

* האם המוכר באמת טעה שלא בכוונה ?
* עד כמה הוא טעה ?
* האם המוכר יכול לפצות את הקונה ?

וכו'...

1. לפי דבריו כן, ואפשר להאמין לו בדרך מסוימת...
2. טעה, בהרבה.
3. כמובן, אני לא מדבר כאן על עיסקה של מוצר שנמכר ב-100-200 שקל...

Andrey | ADwd.net 02-12-05 19:25

ציטוט:

נכתב במקור על ידי AlonMi
1. לפי דבריו כן, ואפשר להאמין לו בדרך מסוימת...
2. טעה, בהרבה.
3. כמובן, אני לא מדבר כאן על עיסקה של מוצר שנמכר ב-100-200 שקל...


אז לדעתי על המוכר לפצות את הקונה ואם אין ביכלותו לפצות הוא צריך להחזיר את הכסף גם אם זה עלה לו בהפסד כספי אישי.

SITEAM 02-12-05 21:17

ואני אומר שזהו לקח לפעם הבאה : לסכם את כל הפרטים, כולל אלה שנראים לכאורה לא חשובים, מראש בחוזה

AlonMi 03-12-05 18:55

הייתי בטוח שיתפתח דיון קצת יותר רציני, יש עוד מגיבים?

בניה 03-12-05 19:06

בס"ד



עפ"י ההלכה מותר לצד הנפגע לבטל את העסקה.

loading 03-12-05 19:08

תראה כמו שציינו המצב מאוד עדין,
אישית, טעויות כאלו לא אמורות לקרות אבל במידה וכן, אני חושב שהמוכר חייב לפצות אותו גם אם זה יעלה לו בהפסד גדול, העיקר לתקן את הטעות שכמו שהבנתי ממך היא חמורה אין דרך אחרת לדעתי.

אבל כמו שאמרתי זה דעה כללית קשה לתת דעה אמיתית כי לא יודעים את הסיפור האמיתי

AlonMi 03-12-05 19:42

ציטוט:

נכתב במקור על ידי Loading.co.il
אבל כמו שאמרתי זה דעה כללית קשה לתת דעה אמיתית כי לא יודעים את הסיפור האמיתי

אני לא חושב שהחסרתי פרטים כלשהם או שהבאתי את הסיפור מסופר לטובת צד כלשהו.
זה המקרה, זה הסיפור, וזאת הבעיה....

בקשר למי שאמר לגבי החוזה, היה חוזה, אבל אתה צודק. צריך לכסות גם את החלק הזה...


כל הזמנים הם GMT +2. הזמן כעת הוא 05:13.

מופעל באמצעות VBulletin גרסה 3.8.6
כל הזכויות שמורות ©
כל הזכויות שמורות לסולל יבוא ורשתות (1997) בע"מ