![]() |
PHP - השוואה בין פונקציות, OOP וסטטיות
ביצעתי השוואה בין פונקציות פשוטות, מחלקה רגילה עם אובייקט, מחלקה עם פעולה סטטית ושימוש בDesign Pattern שנקרא Singleton.
התוצאות הפתיעו אותי קצת. אני ממליץ לכם לקרוא את המאמר, מעניין :) |
אממ מוזר מאוד, למרות שאני יודע OOP והתחלתי לנסות להבין את ה design patterns,
תמיד חשבתי שזה מייעל, מסתבר שזה סתם מתסבך את המערכת, אז לתכנת במונחה עצמים רק במקרים מאוד מאוד נדירים שזהה נדרש? בכלל בPHP המונחה עצמים לא חזק |
לא אמרתי שלתכנת בOOP זה רע, להפך זה מצויין. זה מועיל אבל זה פחות יעיל מעצם היות PHP סקריפט.
התוכניות שאני כותב הן מונחות עצמים, גם אם זה בא טיפה על חשבון הביצועים, אין סיבה שלא כשניתן לתחזק את הקוד הרבה יותר בקלות והוא הרבה יותר מסודר ונוח. מעבר לזה ההבדלים במהירות הם לא כל כך משמעותיים בקנה מידה נורמאלי.. לדוגמה אם יש לך תוכנית שקוראת ל500 פעולות סטטיות (שזה הרבה יחסית) זה ידרוש בערך 0.0007 שניות נוספות על פני פונקציות רגילות. נוכל להתמודד עם זה :) |
דווקא תוצאות הגיוניות.. לא הבנתי מה רצית לבדוק פה זה מאוד הגיוני ועושה שכל...
מה שכן בנוגע לתגובה של רומן: כל עוד אתה לא הולך לתכנת איהז מערכת REALTIME לניהול טילים אין צורך לקחת את הדברים האלה בחשבון... אם וכאשר תראה איזהושהי השפעה מבחינת זמן הריצה תוכל לחזור אחורה ולשנות באותה נקודה את הקוד הספציפי, אבל בגדול ה7E-4 האלו לא יעשו לך את ההבדל.. |
השאלה היא כאשר באתר גולשים 1000+ אנשים במכה,
זה לא מאט לכולם? או שהסקריפט עבור כל אחד מהם רץ בשניה יותר? לפי הידוע לי PHP רץ בצד שרת לעומת FLASH לדוגמא שרץ אצל הלקוח |
רומן, באמת שהדברים האלה (בדיוק כמו שניצן אמר) לא ממש משמעותיים ולא הייתי לוקח אותם בחשבון על פני נוחות כתיבה לדוגמה.
|
כל הזמנים הם GMT +2. הזמן כעת הוא 05:32. |
מופעל באמצעות VBulletin גרסה 3.8.6
כל הזכויות שמורות ©
כל הזכויות שמורות לסולל יבוא ורשתות (1997) בע"מ