View Single Post
ישן 07-06-12, 09:31   # 5
Daniel
אחראי פורום
 
מיני פרופיל
תאריך הצטרפות: Mar 2007
הודעות: 2,875

Daniel לא מחובר  

אם הבנתי את שניכם נכון, אני חושב שבסופו של דבר שניכם מדברים על אותו הדבר מזוויות שונות - וזה לחלוטין לא נוגד אחד את השני.

אתה (חי (?)) מצביע על העובדה שכמו שגוגל עובד על פי סט קבוע של חוקים וכללים שעל פי הם הוא קובע את המיקום, ומכיוון שיש כבר יחסית הרבה מאוד ניסיון בתחום המעורפל שנקרא "קידום אתרים", אז אפשר לפשט את כל העניין ולהסביר למישהו - "אם תרשם לכל ה-Web Directories, תרשום כמה מאמרים שונים ותפרסם אותם באתרי מאמרים נחשבים ותמקם את הקישורים בתוכן בצורה רלוונטית, תכתוב תוכן בנושאים קשורים, תדאג להשיג כמה שיותר קישורים" - ברור שהאתר זה יתקדם בגוגל. ומכיוון שזה אוסף של פעולות, אם אדם ישקיע בהם יותר זמן (וגם יהיה לו יותר ניסיון בביצוע שלהם) - אז הוא יתקדם מהר יותר.

מצד שני, אתה (שלומי) ו-kondason טוענים שלהעתיק את הפעולות של המתחרה לא יעזור - אלא צריך גם לתפוס יוזמה, לצבור ניסיון ורק ככה תוכל להגיע לתוצאות. שבסופו של דבר, אם אתה מקום ראשון כרגע - אז במקרה אתה והמתחרה שלך כנראה פועלים על אותו סט הוראות. אבל אל תצפה לשמור על המיקום שלך לזמן רב ככה.


אלו שתי דרכים שמשלימות האחת את השנייה - בכל פרוייקט של קידום אתר אתה מבצע את הפעולות המונוטוניות של אופטימיזציה On-Site של מילות המפתח, החלפת קישורים, הרשמה לאינדקסי אתרים, מאמרים - וכו'. וזה דבר שאפשר להכשיר עבורו כל אחד - וגם בפועל כל חברת קידום אתרים מעסיקה לעצמה כמה סטודנטים/בני נוער בשכר נמוך כדי שיבצעו את הפעולות האלה. בסופו של דבר - זה יכול לקחת בביטוי לא תחרותי מספר שעות בשבוע של אדם אחד, אבל זה גם עלול לקחת מספר אנשים שיעבדו על זה בצורה יותר אינטנסיבית. אבל עם מספיק אנשים ומספיק זמן - אתה תתברג במקומות הראשונים. זה משול לספינה שצריכה לחצות ים - עם מספיק חותרים אתה אפילו לא צריך לדעת את כיוון הרוח.

מצד שני, רק אדם עם ניסיון שמבין בתחום יוכל לקצר ולחסוך חלק גדול מן העבודה - הוא יזהה אתרים רלוונטים ויחליף איתם, הוא יזהה בעיות כגון מבנה קישורים לא נכון באתר, הוא ימצא מילות מפתח חלופיות שרמת התחרות בהם נמוכה משמעותית אבל עם אותו סדר גודל של נפח תנועה... הוא ידע באיזה אתרים התועלת מפרסום מאמרים והחלפת קישורים איתם היא אפסית ובאיזה אתרים התועלת תיהיה גדולה מאוד בגלל סיבות כאלה ואחרות. ויחליט - בהתאם לניסיונו - החלטות כאלה ואחרות שיקבעו את כיוון הספינה עצמה. האנשים הפשוטים ימשיכו לחתור - אבל תמיד דרוש קברניט שינווט אותה בין הסלעים וימצא את הדרך הקצרה ביותר להגעה ליעד. הוא ידע לחשב את ההשפעה של הרוח ושל הגלים ויבחר בדרך היעילה ביותר הן מבחינת משאבים והן מבחינת זמן.

אם יהיו לך רק פועלים פשוטים אתה גם יכול לחצות ים - אבל יקח לך הרבה יותר זמן. אם יהיה לך רק קברניט - אז תדע מעולה את המסלול, אבל יקח לך הרבה זמן אם הקברניט יהיה לבדו ויחתור לבד.

המסקנה היא ששני סוגי האנשים נחוצים בקידום אתרים - האחד בלי הידע שפשוט תתן לו רשימת משימות, וה"מקדם אתרים" - שיתכנן את תוכנית הפעולה, ידגיש אבני דרך ואתרים חשובים וידע איך למקסם את התועלת מכלים שונים. ארכיטקט פרוייקט תוכנה צריך לדעת להסתכל על דברים מלמעלה באופן מופשט כך שהמתכנת יוכל להתרכז בפעולות הפשוטות שנדרשות ממנו. ובלי מנהל פרוייקט ו/או ארכיטקט - התוצאות יהיו הרבה פחות ראויות. כך גם בקידום אתרים - בלי מנהל פרוייקט שיסתכל מלמעלה וידע להשתמש בידע שלו כדי לכוון את כולם לדרך הרלוונטית לקידום עבור אתר ספציפי - התוצאות בשטח יהיו פשוט פחות טובות.


קצת ארוך, אבל היה צריך לסכם פה 20 תגובות