ציטוט:
נכתב במקור על ידי MnM
"איש באמונתו יחיה" - זהו עיוות של המקור שנעשה ע"י אנשים שלא היה להם נוח עם המשתמע ממנו,וכך זה השתרש בצורה שגויה. התורה אומרת " צדיק באמונתו יחיה" ומשמעות הדבר היא שאדם צריך להחזיק בצידקתו, ובהיותו צדיק, ומקיים מצוות - הדבר יתן לו חיות וחיים. כדאי שתבדקו את זה... העניין הזה של לקיחת משפטים וסירוסם די מזכיר לי את סיסמת מרצ בשעתו "להיות חופשי בארצנו" - את העם הם מחקו.. סירוס משפטים המקובלים על הציבור כאבני יסוד נפוץ מאד בחוגים מסויימים...
כמו כן, אתה יכול לבדוק את הפסוק ולפתוח בספר חבקוק פרק ב,פסוק ד.
|
אני רוצה להבהיר לך משהו שכנראה לא היה ברור מדבריי (כי ציפיתי לתגובה הזאת) -
אם תקרא מה שצמוד לציטוט שציטטת (מה שרשמתי) - אני לא מאמין. התנ"ך בשבילי הוא לא ספר חוקים, בקטע של בין אדם לאלוהים. בתנ"ך יש הרבה דברים חכמים בקשר לקשרים בין אדם לחברו וכו', אבל בקטע של המצוות והכל? אני לא מאמין. פשוט לא.
אני מתחבר למשפט איש באמונתו יחיה. זה בכלל לא משנה לי אם הוא נאמר בתנ"ך הזה, שכמו שכבר הבהרתי הוא לא האותות והמופתים שלי, או אם הוא לא. המשפט נכון לגבי וזהו.