|
|
|
|
# 1 |
|
משתמש - היכל התהילה
|
המשך...
חלק ב' - התהליך
הבסיס: המעבד - התדר במעבד נקבע על פי הFSB במכפלה הנבחרת, כלומר מעבד שהFSB שלו הוא 200MHz (ברירת מחדל) והמכפלה שלו היא 10X פועל בתדר של 2,000MHz (משוואה : FSB * מכפלה = תדר). מכוון והFSB הוא רוחב הפס OC שמשתמש בFSB 250MHz ומכפלה 12X (שזה 3,000MHz) יהיה יעיל יותר ויתן יותר ביצועים מאשר OC שמשתמש בFSB 187MHz ומכפלה 16X (גם 3,000MHz)! זיכרון - הזיכרון הוא אחד הדברים החשובים ביותר בOC! הזיכרון הוא המגבלה האמיתית היחידה מכוון שכל בעיה של חום אפשר לפתור עם קירור קיצוני יותר אבל במידה והזיכרון שלך מסרב לעלות עוד כמה MHz המעבד שלך יהיה תקוע בלי אפשרות להאצה נוספת... לכן זיכרון עם FSB גדול ככל האפשר נחוץ לOC מוצלח! (זיכרון ש"אוהב" מתח גם מועיל מאוד מכוון שהמתח מאפשר לך להעלות עוד FSB). כרטיס מסך - הליבה של כרטיס המסך ניתנת לOC קל מאוד מכוון שאין לך הגבלה של מכפלות... כל OC שאתה מבצע בליבה ו/או בזכרונות מבוצעת בצעדים קטנים לבחירתך! חשוב לציין שליבת כרטיס מסך ממוצע מפיקה יותר חום מהמעבד ולכן לא צריך לקחת בקלות את עניין הקירור במידה ורוצים להאיץ את הכרטיס. לוח אם - לכל לוח אם יש פונקציות שונות של OC ולכן הלוח אם עצמו גם חשוב מאוד בתהליך מכוון שדרכו הכל מבוצע, מערך השבבים בלוח האם גם מתחמם תחת OC רציני ולכן מומלץ להשקיע בקירור רציני למערך השבבים (לפחות אם אתם מתכוונים להגיע רחוק עם המעבד...). "לוח הבקרה" שמאפשר לך לבצע את הOC בלוח האם הוא הBIOS שאליו אתם יכולים להיכנס על ידי לחיצה על מקש Delete בזמן הפעלת המחשב. פתרונות קירור: בעולם הקירור ישנם סוגים שונים של קירורים ופה אציין כמה מהסוגים הבולטים בקצרה. קירור פסיבי - קירור פסיבי הוא קירור נטול חלקים זזים אשר לרוב מאפשר קירור שקט ויעיל, רוב הקירורים הפסיבים הם גופי מתכת או חומר אחר אשר מוליך חום שמתוכנן להגביר את רמת הולכת החום בין הגוף החם ואליו וכך הוא מעביר את החום אליו שממנו מפוזר אל האוויר. המטרה המיועדת היא לשמור את הגוף החם בטמפ' החדר, לרוב קירור כזה לא יתן לכם את חווית הOC הטובה ביותר מכוון שהגוף החם יתחמם בקלות. קירור אוויר - קירור אוויר הוא קירור פעיל שלרוב משתמש בזרמי אוויר קרים על מנת לקרר את הגוף החם, שימוש במאוורר חזק יכול להוביל לקירור יעיל מאוד אך הרעש נורא (נסיון אישי). לרוב תמצאו שילובים של גופי מתכת עם מאווררים על מנת לקבל את הקירור האקטיבי המושלם, קירור אוויר לרוב לא יתן לכם את המקסימום של האצת המעבד/כרטיס מסך וכו'... מכוון שמעבד/כרטיס מסך רציני יכול להגיע לטמפ' גבוהה בהרבה מטמפ' רתיחה ואוויר קר פשוט לא יספק את הסחורה. קירור מים - קירור מים משתמש בעיקרון נחמד מאוד של מים מקוררים מוזרמים על ידי משאבה ודרך רדיאטור (שתפקידו לקרר) אל בלוק (מתחבר אל התושבת הרצויה) על מנת "לספוג" את החום ולעבור שוב תחת קירור על מנת לחזור על התהליך במחזוריות. קירור מים הוא פתרון הקירור הכי אפקטיבי שאפשר להשיג במחיר סביר, אפשר להגיע לעיתים קרובות עם מערכת קירור מים טובה לטמפ' קרובה ל-0 (ללא OC) ואפילו טמפ' נמוכה מאוד תחת OC פעיל. קירור קיצוני - ישנם קירורים קיצוניים שמטרתם לספק את הOC המושלם והם מגיעים רחוק מתחת ל-0. - חנקן נוזלי מגיע לטמפ' של 198 מעלות מתחת ל-0 ולכן משחק כתפקיד מרכזי בקירור הקיצוני אך החיסרון הוא שהוא אינו מתקיים לתקופה ארוכה ולמען האמת אינו מחזיק יותר ממספר מסוים של שעות, אך זהו הפתרון המושלם לOC חד פעמי (כמו קרח יבש וסוגו...). - קירור גז הוא הקירור הקיצוני המומלץ ביותר מכוון שהוא מגיע עד טמפ' קיצוניות כמו החנקן הנוזלי (אך יקר יותר) ומשמש כקירור קבוע. לכל פעולות הקירור נחוץ חומר תרמי אשר ישמש כמגביר הולכת חום בין הקירור לגוף החם. |
|
|
|
# 2 |
|
משתמש - היכל התהילה
|
המשך...
חלק ג' - סיכום הנושא וסיום
יחד עם המידע הזה דרוש רק הגיון בריא, דמיון מפותח ונסיון משלכם, אל תפחדו לנסות! ואל תכנסו ללחץ אם ישרף רכיב מסוים כי אני שרפתי מחשבים שלמים בזמני... ובהצלחה לכולם! אני כתבתי את המאמר הזה על מנת לתת לכל מי שמעוניין להכנס לתחום את הצעד הראשון פנימה, אני אשמח אם כל מי שיקרא את המאמר ועדיין לא ניסה להתעסק עם המחשב שינסה כי רק כך לומדים! ואני מוכן לתת לכם גם טיפה עצות מהנסיון שלי. עצה ראשונה: כל מעבד עם הידע הנכון יכול לעבור OC מלא בלי שום בעיה אך ישנם מספר מעבדים ש"ידידותיים" לOC והנה דוגמא לאחד פשוט ואחד רציני מAMD ומאינטל. מעבדי אינטל הIntel Pentium D 920 הוא מעבד זול שנותן ביצועים מעולים בOC, הפונקציות שלו כוללת; ליבה כפולה, 64BIT ו65nm מה שהופך אותו למעבד קר מהרגיל (טוב לOC). הIntel Pentium D 955XE זה המעבד לOC! מספק לך את כל מה שאתה צריך ולא צריך... פשוט מאוד המעבד המושלם יחד עם FSB של 1,066MHz! וכן זה מעבד "אקסטרים"... מומלץ רק לפריקים. מעבדי AMD הAMD Opteron 148 הוא מעבד זול שנותן לך את כל מה שיש במעבדי הAthlon 64 המתקדמים שבנוים למשחקים בטמפ' נמוכות. הAMD Athlon 64 FX-60 הוא האלוף כפול הליבה האולטימטיבי של AMD וכרגע הוא המעבד החזק בעולם במהירויות ברירת מחדל... עצה שניה: יש מספר מסוים של לוחות אם שיתנו לכם את התוצאות הטובות ביותר ללא מאמץ אז הנה שלושת לוחות האם הטובים ביותר לOC לאינטל וAMD! שלושת לוחות אינטל הטובים ביותר
אשמח לקבל תגובות! מאמר זה נכתב על ידי עומרי שוסטר. |
|
![]() |
| חברים פעילים הצופים באשכול זה: 1 (0 חברים ו- 1 אורחים) | |
| כלים לאשכול | |
| תצורת הצגה | |
|
|