אז בוא נראה :
א. לא חתמת איתם על שום חוזה - משמע , שאין שום עילה לתביעה ולו הקטנה ביותר . הדבר הראשון שבית המשפט יעשה יהיה - לסגור לך את הבקשה לתביעה בגלל שלא יהיו לך מספיק הוכחות בשביל לבסס עליהן תביעה .
ב. הם לא ממש כתבו באתר לכמה אחוזי UPTIME הם מתחייבים במייל .
רק תדע לך , שחברת אירוח אתרים לא חייבת לך שום דבר .
מבחינתי כספק שירות - כל עוד אני רואה את שרת ה MAIL עובד ותקין ואת שרת ה HTTPD ואת שרת ה NAMED וכו' - תקינים ללא תלונות מצד 100 אחוז מהלקוחות , אני יוצא מתוך הנחה סבירה שהכול תקין , זאת לאחר שבדקתי באופן אישי .
היה וקיבלתי תלונה אחת - אני בודק .
היה ולא קיבלתי תלונה - אני סבור שהכול תקין ושאין שום בעיה .
שים ל שגם בחברות גדולות כמו 012 או 013 או כל ספקית אינטרנט אחרת , כשהאינטרנט בבית אצלך לא פועל , הם לא יכולים לדעת את זה אלא אם כן אתה תתקשר אליהם ותודיע להם על התקלה הספציפית הזו , למעט מקרים שבהם התקלה אינה נקודתית אלא נוגעת לעוד לקוחות מלבדך .
במקרה שלנו , לא כך הדבר , לכן אני לא חושב שהחברה עשתה משהו שאסור היה לה לעשות , מכיון שלא הבאת לידיעתה על התקלה ומבחינתה כל עוד אין עוד תלונות - הכול תקין .
אין לי מושג מה החוק אומר לגבי זה , אבל אם תהיה הגיוני לרגע , אתה תבין שבאמת אין שום דרך לדעת אם יש לך תקלה או אין לך תקלה , במידה ולא דיווחת עליה .
אני למשל נוקט אמצעים לגילוי תקלות - מתקשר ללקוח במידה והוא לא היה בקשר מזן רב ושואל אם הכול בסדר , אם הכול תקין ולשביעות רצונו , כדי להיות בטוח שהלקוח לא שותק וסובל בזמן הזה , אבל זה רק אני .
בשורה התחתונה- אין עילה לתביעה , אין מחוייבות של החברה כלפייך ואין לך שום סיבה שבעולם לבוא אליהם בטענות כל עוד לא דיווחת להם על התקלה מבעוד מועד .
הם יכולים לפצות אותך בהתאם , אך הם לא חייבים לתת לך החזר כספי , בטח לא לאחר תקופה שמעל ל-14 ימים .
אגב , אין שום חוק במדינה שמחייב אותם להחזיר כסף , הם יכולים לזכות אותך , אבל לא לתת לך החזר כספי .
כשסופק לך המוצר - הוא פעל , הוא פועל ומבחינת החוק הכול תקין כל עוד המוצר סופק ואתה אישרת את קבלתו (מייל של DA כבר אמרתי ?) .
איך שלא תסתכל על זה - החברה סיבכה אותך וגרמה לך נזק והפסדים , אך אין לך מה לעשות נגד זה .
מסקנה - בפעם הבאה בדוק את מערכות השרת ותקינותם לפני הרכישה וא מיד לאחר הרכישה , כדי שלא יהיו שאלות וטענות מיותרות .
לילה טוב ,
|