זה שמישהו יחליט ויגיד "אני קונה את הדומיין dsadksajdsalijdsklaj.com ב-5000 שקל כי יש לו PR 2" זה לא יתן למוצר הזה - "דומיין על PR 2" תג מחיר של 5000 - או בשביל העניין, תג מחיר בכלל.
הוא שאל כמה שווה דומיין בעל PR X, וכמו שאמרתי - זה לא דבר שמעריכים על פיו דומיין.
למה שתקנה דומיין?
- בגלל השם מתחם עצמו ומה שהוא מייצג (games.co.il, eat.it)
- בגלל אנשים שעלולים להיכנס אליו בטעות (googel.co.il, yent.co.il)
- בגלל הערך הקידומי שלו
ועל פי 3 הסיבות האלה (ואני בטוח שגם ניתן למנות עוד), נוכל להעריך את הדומיין.
זה שלדומיין יש PR 6 - זה לא אומר יותר מידי על הקידום שלו. אם דומיין מקום ראשון במילה "חתולים שוודים בגליל", כי יש לו עשרות אלפי קישורים מאתרים שונים ואיכותיים... אבל הוא לא מצליח להתקדם בשום מילה אחרת - אז ה-PR לא מעניין.
אז בשביל העניין, בדומיין שלמעלה, במקרה והוא לא מקודם בשום מילה אחרת, הערך הפוטנציאלי עבור הקונה הפוטנציאלי הוא.... כלום.
לעומת זאת, דומיין עם PR 0 אבל במקום ראשון במילה "lawyers" יהיה שווה מאות אם לא מיליוני דולרים.
(ובלי להיכנס לשאלה אם דומיין עם PR 0, עם כל כך קצת קישורים איכותיים, יכול).
המחיר, במידה ומתבסס בגלל הערך הקידומי של הדומיין - הוא נקבע פר-דומיין, ואין שום נוסחה או מדד לחשב את המחיר, ובטח לא נוסחה של "PR 1 זה X שקלים, ו-PR 2 זה Y שקלים".