|
![]() |
# 1 | |
הוסטסניון
|
ציטוט:
בתנ"ך רשום דברים שנכון,הם לא ברורים ולא מפורטים לאנשים כמונו לכן קמו חז"ל(חכמו זיכרונם לברכה) ופשרו מה התורה אומרת בתורה רשום במפורש לעשות "ככל אשר יורוך" ,משמע,החכמים יש להם סמכות לפרש את התורה לכן אחרי התורה קמה המשנה ואחרי הגמרא שהם תיקנו את כל התקנות איך אנו צריכים להתנהג במסגרת היהדות,לאמר שהם אנשים כמוני וכמוך? לא מדוייק. אנשים אלו היו חכמים עצומים במדרגה רוחנית מאוד גבוה ,ולכן הם קיבלו את הסמכות לפרש את דיברי התורה תיהיה בטוח שלא כל אדם יכול לפסוק הלכה ביהדות. לגבי אור בשבת נכון,לא רשום בתורה אבל אם תלמד נכון תורה ואחריה את השתלשלות ההלכה(משנה גמרא הלכה וכו') תבין שלא לומדים שם רק מה אסור ומה מותר אלא לומדים גם למה,לדוגמא אש אסור להבעיר מישום מלאכת "מבעיר" (אחד מ 39 מאבות מלאכות האסורות בשבת) לכן החכמים בתקופה מאוחרת יותר שכן הומצא האור ידעו בלי ספק שכאשר מדליקים אור יש כאן הדלקת אש לכן זה אסור -אז למרות שנושא הדלקת אור לא רשום במפורש בתורה או בגמרא פשוט וברור שאסור חברים,אפשר לפתח דיון אבל בבקשה לשמור על תרבות קצת כי מה שקורה בדיונים כאלה אנשים מתחילים לאבד פרופורציות |
|
![]() |
![]() |
# 2 | |
הנהלת הפורום לשעבר
|
ציטוט:
ושוב, גם לא כתוב שאסור להדליק אש בשבת...אני זוכר שהיו כמה שיעורים בחטיבת ביניים על זה ששבת הסיקו מהעניין של "מנוחה" שאסור לעשות כלום, כלומר להדליק אש זה "עבודה" ובגלל זה אסור. אז בוא נחשוב על זה שוב, פעם זה היה "עבודה" להדליק אש, אבל היום? יש חוקים שפשוט לא הגיוניים, מי שלא יודע, גם אסור לחתוך נייר טואלט בשבת, כי זה גם עבודה.. ויש כאלה שיפרשו את הפסקה של שבת כאל, מנוחה, יום שלא צריך לעבוד (כלומר עבודה כשאר הימים) ואפשר לעשות את הדברים שמשמחים אותך למשל... |
|
![]() |
![]() |
# 3 | |
הוסטסניון
|
ציטוט:
אבל כעיקרון שבת כל המלאכות שנאסרו בשבת הם לא מעיקר מנוחה,זה קשור לבניית המשכן(המלאכות שנעשו שם אסורות בשבת) לכן אין עניין עבודה אלא יש עניין מלאכות האסורות בשבת. לגבי החוקים לא הגיונים:תלוי מה אתה מגדיר הגיון,אני גם לא חקרתי לעומק את עניין מלאכות בשבת אבל בכל דבר יש היגיון גם אם אתה לא יכול להבין אותו לדוגמא אם תלך ותנהל שיחה עם מדען אטום ,גאון בטרוף, אתה גם לא תבין למה הוא עשה ככה וככה ותגיד לו אין היגיון במה שאתה עושה אבל הוא יאמר לך שההיגיון שלך זה לא ההיגיון שלו(וזה לא אומר שאין בפעולות שהוא עושה היגיון) גם לעניין שלנו כל התורה וכל החוקים יש בהם היגיון ואם תרצה תוכל לעיין בספרים אשר מסבירים את טעמי המצוות(מורה נבוכים של הרמבם וכו') אבל זה שאתה לא מבין טעם מסויים של איסור לא אומר שאין בו היגיון לגבי סיום של ההודעה שלך שאמרת של פרושים בידיוק בגלל הנושא הזה שכל אחד יכול לפרש איך שבא לו את התורה וליצור ממנה ממש "דת" חדשה יש את החכמים בגמרא ובמשנה שהם פירשו את התורה(ושוב כמו שאמרתי יש להם סמכות משמים) וזהו. תחשוב שבלעדי החכמים התורה הייתה מתפרשת לאין ספור מצוות לכן יש חכמים שהם ישבו דנו ופסקו את ההלכות והאיסורים יש "כת" בשם הקראים שכשמם הם תומכים רק במקרא לכן הם מסתכלים רק על התורה ולא מקשיבים בכלל לדברי חכמים לכן שכתוב בתורה "וראיתם אותו" על ציצית אז הם תולים את הציצית בבית ולא שמים על הגוף ולכן שכתוב בתורה שאסור להדליק אש בשבת יש מהם שיושבים ממש בחושך כל השבת וזה הדוגמא הטובה ביותר למה יש את החכמים,כדי לפרש את דיברי התורה בצורה אחת שלא יהיה פירושים שונים |
|
![]() |
![]() |
חברים פעילים הצופים באשכול זה: 1 (0 חברים ו- 1 אורחים) | |
|
|